zaterdag 20 oktober 2012

Sweetwater via "the Dragon" to Atlanta

Vrijdag 19 okt. 2012 09:30 uur US tijd, Zaterdag 20 okt. 2012 03:30 uur NL tijd.
Friday oct. 19 2012 9.30 pm US time, Saturday oct.20 2012 3.30 am Dutch time.

Het was vanmorgen moeilijk wakker worden. Ik ben er aan toe om naar huis te gaan denk ik....
Na onze dag gister met Misha en J en hun verhalen over "the Dragon" oftewel route 129, hebben we besloten via die weg door Noord Carolina naar Georgia terug te rijden i.p.v. door de Smokey Mountains. Die doen we dan 'gewoon' een andere keer. Meteen een smoes om nog eens bij Misha en J langs te gaan! 
It was very difficult to wake up this morning. I'm ready to go home I guess....
After our day with Misha and J and their stories about "the Dragon" or route 129, we decided to drive that route through North Carolina to Georgia in stead of through the Smokey Mountains. We'll have to do that another time than. Gives me a good excuse to visit Misha and J again!! 

Ik hou van het platteland van Tennessee // I love the Tennessee countryside
Het begin van 'the Dragon', een echte motorweg.//The beginning of 'the Dragon', a real bikerroute.







318 bochten in maar 11 mijl (17.7 km)!!!  // 318 curves in just 11 miles!!! 
Helemaal rechts is de dam van een paar foto's terug. // On the right the dam of 3 pictures ago.
Heel veel motoren. Ik wilde dat ik zelf nog een motor had hier! Deze weg is er voor gemaakt! 
Lots and lots of bikes. How I wished I still had a bike myself here! This road is made for it! 

.. en weer een staatsgrens over.... //  .... and another state border crossed....


Hierboven zie je de Boom der Schaamte; Wanneer je op deze weg met je motor een glijder maakt (met wat voor gevolg dan ook) dan hoor je hier een onderdeel van die motor in te hangen. Je ziet zelf hoe vol hij hangt en niet iedereen heeft het na kunnen vertellen......
Above you see the Tree of Shame; When you crash your bike on this road (no matter the outcome) you should put a part of your bike on this tree. You can see how filled it is and not everybody can retell the tale about his/her crash.....




Wat een kleuren!!! // Those colours!!!

En dan zo ineens een begraafplaats in de bergen. Een erg mooie plek om de eeuwigheid door te brengen. // And just like that there's a cemetery in the mountains. Lovely place to spend eternity.
.... en een mooie plek om je sterfelijke deel door te brengen.
.... and a nice place to spend your mortal part.


Onze eerste en laatste staat weer ingereden; Georgia. 
Drove into our first and last state; Georgia.  
Nu zijn we weer in Atlanta, waar we begonnen. Morgen ga ik dan eindelijk naar die quiltshow, mijn eerste quiltshow in de US. Ondanks dat ik heel erg moe ben en mijn lijf echt op de laatste frutjes energie functioneerd kan ik niet wachten om dit mee te mogen maken. Met een beetje geluk ga ik de zus van Heather, één van mijn volgers, ontmoeten. Haar zus, Holly, is quiltontwerper en schrijfster van quiltboeken. Dat kan ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. Maar daar horen jullie morgen alles van, goed?! Tot dan!
Now we're in Atlanta again, where we started. Tomorrow I will finally go to that quiltshow, my first quiltshow in the US. Despite my exhaustion and the fact that my body is running on its last bits of energy I can hardly wait to experience this. With a bit of luck I am going to meet a sister of Heather, one of my followers. Her sister, Holly, is a quiltdesigner and writes quilting books too. That's something I don't want to miss ofcourse! But tomorrow I will tell you all about it, oke?! 

4 opmerkingen:

  1. What an amazing road and pictures! Have fun at the quilt show!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So excited that you may get to meet my sister!! Have fun at the show. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enjoy the quilt show, can't wait to hear about it!

    The curves and road twists would leave me in "tummy upsets!". I would love the views though . . . Serene burial place . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, what an awesome route you had today, great tip from Mischa. A great new view around every bend in the road. Awesome pics and I can see why you love it there, I would too.

    Take a good nights rest and maybe sleep in a little tomorrow so you'll have enough energy to enjoy the quiltshow to the fullest. Have an awesome day!

    BeantwoordenVerwijderen