zondag 28 oktober 2012

Plannen veranderd // Planning changed

Nou, alles waar ik gister mee bezig wilde gaan - rekjes schilderen, was wegwerken en achter de naaimachine - is totaal niks van terecht gekomen. Even na het schrijven van dat blogje bedachten we dat we nog even langs een collegaatje van Henk wilde gaan, welke haar nieuwe stulpje aan het opknappen is en volgende week gaat overhuizen. Ook bedachten we dat we ook nog even langs mijn jongste zusje konden gaan. En dat bezoekje veranderden mijn planning voor de aankomende tijd om een goede reden.
Well, everything I planned to do yesterday - painting that spoolrack, working away all the laundry and getting some sewingtime - just went down the drain. A little after writing that blog we devised that we should visit a collegea of Henk who is sprucing up her new place and will move in there next week. We also figured that we could pay my little sister a visit. That visit turned out to alter all my plans for the upcoming time for a very good reason.

Mijn zus gaf me twee grote kartonnen dozen vol stofjes, losse quilt-blokken en een half afgemaakte quilt-top. Deze zijn van haar beste vriendin's moeder, welke terminaal ziek is. Ze dacht dat ik er misschien nog wat aan had, al ging het haar aan het hart het weg te doen. Mijn zusje en ik hadden hier al over gesproken en ik heb aangeboden in elk geval de bijna-klare-quilt-top af te maken en hem voor haar te quilten. Hopelijk lukt me dit nog op tijd, zodat haar moeder deze afgemaakte quilt nog kan zien en zal weten dat hij is waar hij hoort; bij haar dochter. Ik hoef 'alleen' maar een rij van 5 blokken nog aan de rest vast te maken en vervolgens de drie randen eraan te maken. Vervolgens dan natuurlijk nog sandwitchen en doorquilten. In totaal wordt de quilt dan een flinke 230 cm in het vierkant, dus ook echt een mooi formaat voor op bed of als bankkleed.
Ik ben heel blij dat ik dit mag en kan doen voor haar. Dus, als ik wat weinig blog de aankomende tijd, dan weet je waar dat aan ligt. Geen idee hoe lang ik er over ga doen, maar duim voor me dat ik het ga redden....
Approximation of the design
Benadering van het ontwerp
My sister gave me two big cardbord boxes filled with fabrics, loose quiltblocks and a half finished quilt-top. These belong to her best friend's mother who is terminally ill. She figured I could maybe used them, although it was very hard for her to do so. My sister and I already discussed this and I offered to at least finish the almost-done-quilt-top and quilt it for her. Hopefully I will get it done in time, so her mother can see the finished quilt and will know it will be there where it belongs; with her daughter. "All" I have to do is add another finished row of 5 blocks to the rest and attach the three borders. Next of course the sandwiching and quilting itself. In total the quilt will be 230 cm in a square (about 90 inch), so a real nice size for a bed or couch. 
I'm so glad I may and can do this for her. So, if I'm not blogging much the upcoming time, you'll know why. I have no idea how long it will take me to finish, but keep your thumbs crossed I'll make it in time.....

7 opmerkingen:

  1. You'll make it in time, I have faith in you.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How wonderful for you to step in and finish her quilt! I know she and her daughter will appreciate your efforts. I wish there were a way to help you baste it, but you're a bit to far away! Take care of yourself too.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a sweet thing for you to do. You really have a heart of gold. I'm sure your finishing the quilt will mean so much to them.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bianca,

    Gisteren Jacqueline de Jonge gesproken. Was geweldig, de hele dag gelopen. Moe maar voldaan na zo'n dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a kind plan. Glad you are able to help them with that. I wonder if someone will help me finish my started projects when my time comes? Not going to worry about that. I'll keep starting UFO's and let someone else decide waht to do with them. Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aww wat ziet je kat er zo knuffelbaar uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. How utterly wonderful of you to do. Make sure you show us the finished product.
    love~
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen