dinsdag 16 oktober 2012

Linden - Nashville

Maandag 15 okt. 2012, 20:30 US tijd, Dinsdag 16 okt. 2012, 3:30 NL tijd.
Monday oct. 15 2012, 20.30 pm US time, Thusday oct. 16 2012, 3.30 am Dutch time.

"Just another day in paradise."  We zijn vanmiddag vroeg in Nashville aangekomen na een mooie rit door de binnenlanden van Tennessee. Oh, wat is het hier toch mooi.....  Voor het eerst in deze reis dat ik het gevoel krijg van 'hier wil ik wel wonen' zeg maar. Kijk maar es voor jezelf;
"Just another day in paradise."  Early this afternoon we arrived in Nashville after having a beautiful drive through the countryside of Tennessee. Oh my, how lovely and beautiful it is over here.... For the first time during this trip I have the feeling of 'I could live here'.  Just look for yourselfs;
Beter dan een reclamebord. // Better than a billboard.
Weer op de Natchez Trail.... // Again on the Natchez Trail..... 




"Duck Creek"

Heeft een wat liefde en verf nodig;  // In need of some TLC;
Heeft mij en Henk en vier katjes nodig; // In need of Henk and me and four cats;






Bij deze oude schuur een broodje gegeten. // Had a sandwich near this barn.


.... en toen kwamen bij Franklin (direct onder Nashville) aan. // ....and than we reached Franklin, TN (just south from Nashville)





Dit huis zou mijn zus heel goed staan..... // This house would look great on my sister....

Nashville is in zicht! // Nashville in sight! 
Een stad van uitersten..... ;-)   // A city by extremes.......  ;-)







En dit is ons uitzicht vanuit de hotelkamer. Mooi hoog en uitkijkend over de binnenstad van Nashville. Morgen gaan we eerst naar een quiltshop waar ik een patroon heb besteld (van Judy Niemeyer) en daarna nog wat door de stad rijden en/of lopen. Ik kan wel merken dat ik al drie weken aan het reizen ben en mijn lijf weer erg aan het uitputten ben. Wat kwaaltjes waar ik dankzij de homeopathie vanaf was zijn weer terug. Toch voel ik me beter dan ik ooit had durven verwachten.
Oja, Lynne (klik voor haar blog) heeft voor me uitgevonden wat die rare vrucht was die ik gister liet zien; het is een Maclura pomifera oftewel een Osagedoorn (klik op dit alles om naar pagina te gaan voor uitleg)  Weer wat geleerd!! En nee, ik kan er niet één meenemen, vruchten mogen niet in de koffers zitten, kan ik dikke boetes voor krijgen. Jammer he?
Van binnen // On the inside
And this is our view from our hotelroom. High and looking over downtown Nashville. Tomorrow we'll first go to a quiltshop where I ordered and will pickup a quiltingpattern (of Judy Niemeyer) and after that we go drive/walk through town a bit more. I can feel I've been traveling for three weeks now and am exhausting my body. Some of the ailments I lost because of the homeopathy are back again. Nonetheless I feel better than I ever could have hoped for.
Oh, Lynne (click for her blog) found out for us what that strange fruit was that I showed here yesterday; it's a Maclura pomifera or Osage Orange or Horse apple (click all of this to go to a Wiki-page about it)
Thank you Lynne, I was so curious about it!!! Now we all know. Always fun to learn new stuff I think. Too bad I can't take one with me. It's a fruit and not allowed in bagage.  Too bad eh?

7 opmerkingen:

  1. Gorgeous pics! I love Franklin and Nashville. I could live in Franklin for sure!
    Glad to know what the apple/orange is!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thank you for the mention . . .

    Loved your photos of the countryside, Nashille and more!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Love Nashville and Franklin! Many famous country singers live in Franklin.
    Your pictures are great. So many good ones for your scarpbooks :))
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan me goed voorstellen dat je in dit landschap wel wilt wonen. Me too.... En de foto's? Heerlijk vanuit een druilerig Nederland alles te mogen meemaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What pretty scenery! I love the backgrounds and barns.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOHHH, that house would defenately look SOOO good on me!! Wow, what a gorgeous scenery overthere. Of course the fall colors add to the beauty of the landscape but without it it's still gorgeous. I think I could live there ;)

    Nashville looks like great fun so take a good night sleep so you'll have enough energy to check it all out.
    Really had to laugh at your streetsign-picture... funny :P

    Gonna check out the info about the fruit later on but great Lynne found out what it is.

    Take care and have loads of fun!
    Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mystery solved!

    I love the photos of the beautiful countryside. The changing colors of the leaves are so pretty!

    BeantwoordenVerwijderen