woensdag 24 oktober 2012

Home Sweet Home....

We zijn weer thuis!! Wat een zalig huis hebben we toch. Hoe fijn een vakantie ook is, het fijnste van reizen is het thuiskomen, vind ik.
We zijn nu al sinds gistermiddag thuis en ik heb alles al weer opgeruimd. De koffers staan alweer op zolder en de derde was zit in de machine, nog twee te gaan en dan is ook dát weggewerkt.
Gistermiddag heb ik het meeste al opgeruimd, ik kan erg slecht tegen rondslingerende dingen. Tegen een uur of 4 in de middag - we waren dus ondertussen al 28 uur wakker - ben ik toch even naar bed gegaan en heb drie uurtjes geslapen. Henk deed op de bank een tukkie. 's Avonds om een uur of 10 zijn we écht naar bed gegaan en ik ben weer als een blok in slaap gevallen. Henk maakte me vanmiddag om 2 uur wakker. Als hij dat niet had gedaan had ik nu waarschijnlijk nog geslapen!  Is het al weer avond???
We are home again!!! What a great home we have. No matter how fun a vacation is, the greatest part of traveling is coming home I think.
We've been home since yesterday afternoon and I have everthing in order already. The suitecases are on the attic again, the third load of laundry is beeing done now and two more to go. Yesterday I did most of the cleaning up and organizing, because I can't stand a messy home. By 4 pm yesterday - we've been awake for 28 hours by then -  I was so tired that I went to bed and slept for 3 hours. Henk had a nap on the couch. In the evening we went to bed around 10 pm and I fell in sleep in a minute. Henk woke me up around 2 pm this afternoon and I guess if he didn't, I would still be asleep now! Is it bedtime yet???
Onderweg naar huis zagen we ook hier de herfstkleuren vlammen. Zon in Duitsland, maar Nederland is een stuk grijzer.
On our way home we also saw the autumn colours flaming here. Sunshine in Germany, but in the Netherlands it's cold and gray. 

Ah, onze thuisbasis is in zicht!! Nog eventjes!!//Ah, our hometown in view!! Just a few moments!!

Dus, de vakantie is alweer over..... Heel veel mensen zeggen vaak dat zulke weken zo hard gaan, maar dat vond ik wel meevallen. Het waren lange dagen voor me en hoe ik al die weken dat zo vol heb kunnen houden snap ik eigenlijk nog steeds niet. Ik denk wel dat ik nog even nodig zal hebben voor ik daar weer van bij gekomen ben. Maar dat mag en kan gelukkig ook.
Well, the vacation is over....  Lots of people always say that those weeks fly by, but I didn't felt like that for me. It were long days for me and how I have been able to keep going all this time I really don't know. I do think it will take some time to recover from this. Luckely I can.


Alle souveniers op een hoop!! // All the souvenirs on a big pile!!

Deze gaat boven de voordeur natuurlijk!! // This one is going above the front door of course!!
Deze leerbewerkingsset ben ik héél blij mee. // This leathercraftset I'm véry happy to have.
Een mooi fotolijstje uit New Orleans. // A lovely pictureframe from New Orleans.

Ook aan stofjes heb ik erg veel meegenomen.... Te veel eigenlijk, want we waren zwaar over gewicht met onze koffers. Door haarlak. shampoo, doucheschuim, deo en een pot mayo weg te gooien en wat andere dingen over te pakken ging het gelukkig goed, maar volgende keer moet ik toch iets minder kopen.....
I also bought very much fabrics.... To much actually, because we had to much weight in our suitecases. By tossing out hairspray, shampoo, showergel, deoderant and a jar of mayo and re-pack the other stuff we got it right and didn't have to pay extra, but next time I really have to buy less....

Deze stojes ga ik voor dit ontwerp gebruiken. Dit wordt een wand kleed van 
een meter in het vierkant.// These fabrics gonna be used for this design. This will become 
a wallhanging of about one meter square.



En dit ontwerp wordt een wandquilt van twee bij twee meter en met bovenstaande stoffen. Ik heb voor de aankomende vier jaar genoeg stof in huis om bezig te blijven!!!
And this design will be a two by two meter wallhanging made with the fabrics above. I have enough fabrics to last me for four years to come!!!


Nou, jullie zijn weer op de hoogte en ik weer moe. Zo maar es wat te eten gaan maken en vanavond komt mijn (oppas)broer een bakkie koffie doen. Ik hoop dat hij blij is met zijn echte Tennesee Jack Daniels.....
Oja, nog een feitje van deze vakantie; we hebben 7062 kilometer gereden!!!
Well, you're up to date and I'm tired. I'll go and make something to eat for us I guess. In a few hours my brother will come over for a cup of coffee. I hope he'll be happy with his real Tennessee Jack Daniels.....
Oh, a nother fun fact of our vacation; we've driven 4388 miles!!!


Goodbye y'all, 'till next time!!!


P.s.; Als je de tijd hebt, lees dan ook even Misha's blog over onze dag samen; A Day with Friends From Across the World 
P.s.; When you have the time, please read Misha's blog about our day together; A Day with Friends from across the World

11 opmerkingen:

  1. Welcome home! Lovely souvenirs you picked up. I agree....the best part of vacation is coming home.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welcome home! I hope you can recover from the jet lag quickly.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So glad you made it home safely. You're right. It's always nice to come home again. Enjoy your naps! Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Glad you made it safely home. I know you are so tired! I always need a vacation after a vacation. I can't imagine being gone that long especially in another country.
    Looks like you bought lots of goodies! I love the sign. Too bad you didn't get to hear me talk :)
    Wish we could have met up somewhere.
    Now rest!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Love everything you found! Great finds :)
    I bet the kitties were SP happy to see you, and you, them!
    The Stroopwafel is all gone, but I don't want you sending any-too darn expensive!!
    Our kitchen and living ceilings are still NOT finished. Plastic coverings over all the furniture..ugh! And dust everywhere! These workmen are sooo slow :( And the kitties hide all day.
    I hope you got a lot of rest. Your body needs it after a whole month of too much fun!!!!
    xo, misha

    p.s. you used someone else's blog address at the bottom of the post :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fun to go away but nothing like home is there?
    Welcome Home!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Glad you made it back to your comfy bed. So glad you came to visit our country. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer veilig thuis. En zo te horen was het een succes want je hebt het al weer over "een volgende keer". Maar nu eerst bijkomen van vier weken onvergetelijke belevenissen en indrukken en.... genieten van je poezenkinderen. Mooie herinneringen heb je meegenomen. En dat is leuk om de donkere maanden die er aan komen bezig te gaan met je meegebrachte schatten zodat je , elke keer als je er mee werkt, je terug kunt denken aan de vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Welcome home I am dropping over from Misha's blog wow you had an exciting day with her and her husband. That is incredible.
    Wow you sure traveled a lot of miles and I bet it will bring you good memories to last a lifetime.
    I love the patterns you will be working on the fabric is beautiful.
    Enjoy your rest I am sure you love being back in your own bed. Take care. B

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al die souveniers! Vooral de stofjes zijn ontzettend mooi. :) Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hello! I just found your blog from Misha's blog! I am also a quilter and look forward to reading your past postings. I'm glad you enjoyed your trip to the US. Your fabric shopping must have been so much fun. I'm wondering if fabric is much more expensive in Holland? Fabric has increased in price here recently too.

    BeantwoordenVerwijderen