zondag 21 oktober 2012

Atlanta; Georgia Quiltshow 2012.

Zaterdag 20 okt. 2012, 09:40 US tijd, Zondag 21 okt. 2012, 03:40 NL tijd
Saturday oct. 20 2012, 9.40 pm US time, Sunday oct. 21 2012, 3.40 am Dutch time

Eindelijk brak de dag dan aan; mijn eerste amerikaanse quiltshow!!! Yeah!! Niet erg vroeg opgestaan en te laat voor het ontbijt, maar om kwart voor 11 waren we eindelijk ter plekke. Wel in een rolstoel, want de benen zijn na vier weken reizen van rubber en energie is ver te zoeken, maar ik probeer er aan te wennen. En Henk ook; wanneer mensen tegen hem gaan kletsen, draait hij zich expres om, ongeïnteresseerd, en de mensen draaien zich dan automatisch naar mij toe.... Grappig dat hij dat zo bedacht he?! Het werkt ook nog!! Dat is namelijk altijd mijn grootste ergernis zittend in een roelstoel; mensen negeren je. JA, dat doen ze.
Nou, hier komen dan wat quilts hoor..... Geniet! 

Finally that day was here; my first american quiltshow!!! Yeah!! We didn't got up very early and missed breakfast, but about a quarter to 11 we were at the event. In a wheelchair though, because my legs feel like rubber after four weeks of traveling and the energy is nowhere to be found, but I will eventually get used to that. So does Henk; when people start talking to him, he turns around deliberately, uninterested, and people automaticly turn to me.... Funny how he thought of that, isn't it?? And it works too!! That's always been my main grief of sitting in a wheelchair; people ignore you. YES, they do.
Well, here comes a lot of quilts...... Enjoy!











    
Best in Show; 


 


Hier onder zie je de witte handschoen van de quilshowdame onder het opengewerkte stuk.
Beneath you see the white glove of the quiltshow-lady underneath the open pieces of the quilt.



Ook de achterkant is een mooie quilt!  Even the back is a beautiful quilt!







En kijk; dit is dus de zus van Heather, Holly. Zij herkende mij gelijk toen we de bocht om kwamen van een foto die ze had gezien. "You are Bianca!!" riep ze gelijk. Wat een heerlijk mens. Ze vond het jammer dat we maandag al weggaan, want ze had ons graag thuis uitgenodigd. Lief he?! Ze is erg bereisd en heeft vrienden in alle delen van de wereld. We hebben nu al afgesproken dat wanneer ik naar Houston ga (grootste quiltshow in de US), dat ik haar moet mailen en dat zij zorgt dat haar vriendin uit Australië ook komt, zodat we een heel internationale groep zullen hebben!
And look; this is the sister of Heather, Holly. She recognized me instantly when we came around the corner. "You are Bianca" she called out. What a great person she is. She was disappointed to hear we will leave on monday, 'cause she wanted to invite us to her home. Isn't that sweet?!  She's well traveled and has friends in all parts of the world. We allready agreed that when I go to Houston (the biggest quiltshow in the US), I'll mail her and she will make sure her friend from Australia will come too and we'll have ourselfs a very international quilt-group!
 Ze stelde me aan verschillende dames van het plaatselijke gilde voor. Ook al zulke aardig dames!
She introduced me to several ladies of the local guild. Also very kind ladies!

Dit boek kreeg ik van Holly. Een boek wat zij heeft geschreven (samen met nog iemand). Zo leuk! Het zijn quiltblokken die alle landen representeren welke met de olympische spelen hebben meegedaan. 
Ik baal ervan dat ik er niet aan dacht om het haar te laten signeren..... 


This book was given to me by Holly. A book she wrote (with someone else). Isn't that sweet!! It's a book with all quiltblocks that represents all the country's that joint the Olympics.
I only could hit myself for not having her sign it for me.....
Ja, het was een heerlijke dag. Veel leuke gesprekken gehad met ontzettend veel aardig mensen. Veel mooie quilts gezien, veel ideeën opgedaan, teveel stofjes en leuke gadgets gezien die we in nederland niet hebben. Ik wilde dat kilo's aan stof mee kon nemen, maar helaas, de douane is zo streng bij ons.....  Dit is de "buit" van vandaag;
Yes, it was a great day. Had a lot of great conversations with all kinds of lovely people. Seen lots of beautiful quilts, gained lots of ideas, say too many fabrics and notions that we don't have in the Netherlands. I wished I could take kilo's of fabrics with me, but unfortunatly, customs is so terrible strict at home.....  This is the "catch" of today;

8 opmerkingen:

  1. I thought about you when I was in Oregon. My cousin Phyllis makes the most beautiful quilts. One of them she calls her Arizona Quilt. I wish I had taken a photo of it. Just gorgeous with all the colors of Arizona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a lovely day and lovely quilts! I am so glad you had such a nice day.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Bianca!
    Holly called me after the quilt show. What a great time she had with you!

    I know you will enjoy her book. So fun that you had the same kind of fabric as on The Netherlands quilt.

    Happy travels to you and Henk.

    Looking forward to seeing your next project.

    ~Heather
    PS. By the way, I have made several quilts myself but stick mainly to squares. I don't think I will ever try the fancy stuff of you and Holly. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I'm so glad you had a great time at the quilt show; I know you have been looking forward to it. The quilts are beautiful, and it sounds like you met some really nice people, too.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb genoten van al je reisverhalen en foto's. Jammer dat het er voor jullie alweer bijna opzit. Maar.... Ohhhh heerlijk dat je nog de quilttentoonstelling hebt meegemaakt. En ga je echt naar Houston? Je kunt dan van te voren een scootmobiel reserveren. Heb ik ook gedaan. Super.... zonder problemen de hele dag zelf bepalen waar je naar toe wil. En een advies..... neem een zo leeg mogelijke koffer mee zodat je lekker veel mee terug kunt nemen. Wanneer ga je naar Houston?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a treat it must have been for you. Love all the quilts . . . "the white glove" quilt most interesting.

    Thank you for the "teaching moment" you gave me about meeting someone who is in a wheel chair. Never have I thought about it. In my volunteer work at the hospital people come in to register and request a wheelchair. I am often asked to give someone a ride to various locations. I will utilize your hubby's tactic when I find people talking to me and not the person in the wheelchair. Excellent new knowledge about REGARD . . . Thank you Bianca.

    Safe travels and some rest . . . rest . . . rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Sis, I'm so proud of you!! I know that wheelchair is something you dreaded and a step you didn't want to take, so I'm honestly proud that you dicided to use it for the show. I'm sure it helped you having such a wonderfull day. And Henk did great forcing people to face you and talk to you! Kudos to both of you!

    Than those quilts... Oh My Word what an amazing pieces of art! The detail in those quilts is just amazing!

    Sounds like you had a great day, meeting lots of new and nice people who share an interest with you, that's always great.
    Enjoy the quiltshops and the last day of your trip.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. It was so nice to meet you! I was at the show (in the pick shirt with the broken foot) what a surprise to see my photo here! I hope you have safe travels home and many happy memories while you stitch!

    BeantwoordenVerwijderen