donderdag 18 oktober 2012

Chattanooga - Sweetwater

Woensdag 17 okt. 2012, 21:48 uur US tijd, Donderdag 18 okt. 2012, 03:48 NL tijd
Wednesday oct. 17 2012, 21.48 pm US time, Thursday oct. 18 2012, 3.48 am Dutch time

Ik ga het nooit redden om jullie veel foto's te laten zien; we hebben er maar liefst 295 gemaakt vandaag. Dat geeft wel redelijk aan hoe onze dag geweest is. Zo Veel Moois!!! En morgen gaan we nog veel meer moois zien, want morgen gaan we Misha en J. ontmoeten en zij gaan ons een mooie route laten zien. Ik ben zo blij om haar persoonlijk te ontmoeten. Ze schrijft ontzettend leuk, ontroerend, boeiend en grappig. Daarbij heeft ze net zo'n fijne vent als ik, delen we eenzelfde rotziekte, maar vooral onze liefde voor onze harige kindjes. Ik denk dat we heel goed met elkaar op kunnen schieten.
I'm never gonna get to show you all of the pictures I want to show, because we made no less than 295 of them! That gives a good indication of how our day was today. So Many Beautiful Things!!! And tomorrow we're going to see much more pretty sites, 'cause tomorrow we're meeting Misha and J. and they really want to show us a beautiful scenic route here. I'm so glad I get to meet her in person. She is a brilliant writer of lovely, touching, exciting and funny blogs. In addition she has a great guy by her side, just like I do. We share a exhausting and horrible disease, but also a big love for all our furry babies. I think we will get along just fine!


Dit is een kleine kunst-wijk in Chattanooga. Mooi parkje daar met allemaal beelden en iets verder op een mooie uitkijk over de rivier. 
This is a small art-district of Chattanooga. Lovely little park there with all kinds of sculptures and a bit further a great view over the river. 

Daarna gingen we dan eindelijk de weg weer op, eerst naar het oosten, daarna richting het noorden.
After this we hit the road again, first due east, than heading north.

We kwamen op een gegeven moment naast een meer te rijden, welke zich later voort zette als rivier. Erg veel mooie plaatjes geschoten hier. Water, zon en herfstkleuren werken erg goed samen.
At a certain point we came to drive next to a lake, who would turn in to a river later. We made a lot of gorgeous pictures here. Water, sun and autumncolours work very good together.









Na al dit mooie waterwerk consentreerde we ons weer op de mooie huizen, straatjes en dorpjes langs de route; 
After all of this lovely waterwork we concentrated again on the houses, streets and small towns along the route; 
DUCKTOWN!!! (hihihihi)

and TURTLETOWN!!  Lazy name creators over here.....  (luie naam-bedenkers hier)




Kijk eens waar we zijn; Tellico Plains; Misha's woonplaats! 
Look where we are; Tellico Plains; Misha's hometown!



Nu zijn we in Sweetwater, een iets grotere plaats een half uurtje ten noorden van Tellico Plains. We hebben besloten hier een extra nacht te blijven, zodat we morgenmiddag alle tijd kunnen nemen voor Misha en J. en daarna niet meer hoeven te rijden. De laatste etappe van de route - van Sweetwater naar Atlanta door de Smokey Mountains - doen we dus in één keer, wat gelukkig zat moet lukken. In Atlanta zijn we dan dus vanaf vrijdagavond tot maandagochtend, de dag waarop we weer naar huis zullen vliegen. Maar eerst morgen met Misha en J. doorbrengen en zaterdag natuurlijk die grote quiltshow waar ik ook heeeeeel erg zin in heb.....
Now we are in Sweetwater, a bit bigger town and north of Tellico Plains. We decided to stay here an extra night, so we can spend tomorrow afternoon with Misha and J. and not needing to watch our clock or drive a long way afterwards. The last bit of our tour - from Sweetwater to Atlanta through the Smokey Mountains - we'll drive in one day, which should be possible. In Atlanta we'll stay from fridaynight 'till mondaymorning, the day we'll fly back home. But first our day with Misha and J. and saturday that big quiltshow ofcourse, which I'm sooooooo looking forward to.....



Nog één verhaaltje voor het slapen gaan; *Echt gebeurd, ongeveer een uur geleden in de MacD.*
Meisje 1; "Wat heeft u een gek accent. We willen even met u praten om dat accent nog eens te horen. Waar komt u vandaan??"
Ik; Uit Nederland
Meisje 1;  Wat is dat dan?
Meisje 2;  Een land. Toch?? In Europa??
Ik; Ja, weet je waar Duitsland ligt? Nou, daarnaast ligt Nederland.
Meisje 3; Gebruiken jullie ook gewoon geld?
Ik; Als je dollars bedoelt, nee, wij gebruiken Euro's
Meisje 1; Is dat hetzelfde spul dat ze in Mexico hebben??
Ik; Nee, Mexico ligt onder de US. Europa is ongeveer 10 uur vliegen.
Meisje 2; Woont u nog steeds daar??
Ik; Ja, ik ben hier op vakantie.
Meisje 1,2 en 3; HIER????
Ik; Vannacht en morgen hier, maar we zijn al vier weken aan het rondrijden door de US.
Meisje 1,2 en 3; Woooowwwwww
Meisje 2; Uw eten mevrouw
Meisje 1; Hasta la Vista!!!
Ik; Ik ben geen mexicaanse liefje. Ik ben nederlands.  *Tot ziens!!* <= in nederlands ook.....

Just one bedtimestory; *A true story, happened about an hour ago in the local Mac.D.*
Girl #1; You have a funny accent. We would like to talk to you to hear your accent. Where are you from?
Me; I'm from the Netherlands. Holland.
Girl #1; What is that??? 
Girl #2; That's a county. Is it?? In Europe??
Me; Yes, it is. Do you know where Germany is?? Well, next to Germany.
Girl #3; Do you have regular money there?
Me; If you mean dollars, no, we don't. We have Euro's.
Girl #1; Is that the same stuff they have in Mexico?? 
Me; No, Mexico is located south of the US. Europe is a 10 hour flight away from here.
Girl #2; Do you still live there?
Me; Yes. I'm on vacation.
Girl #1,#2 and #3; HERE???
Me; Tonight and tomorrow we'll be here, but we've been driving for four weeks now through the US.
Girl #1,#2 and #3; Woooooowwwwwwww
Girl #2; Your dinner maa'm.
Girl #1; Hasta la Vista!!!
Me; I'm not Mexican honey, I'm Dutch. Tot Ziens!! <= (goodbye in Dutch)

OY!!! 

8 opmerkingen:

  1. Hi! Still more beautiful photos!!

    What is the name of the quilt show you will be attending? My sister is from Atlanta and may be there. She quilts a lot and has her own line of quilt patterns called Two Star Designs. She has written some books and is a quilt appraiser. Her name is Holly Anderson. Hope you get to meet her. :o)
    ~Heather

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Loved the McDonalds gal comments . . . So excited for your visit tomorrow! Say hi to Misha and J for me!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. *Proest* Wat leren die kinderen daar toch op school vraag ik me wel es af. Wij hebben verdorie alle staten hoofdsteden, grote waters en zo nog 't een en ander over Amerika (en nog wat werelddelen) moeten leren, krijgen ze daar geen ouderwetse Aardrijkskunde?? Dat vraag ik me dus al jaren af en dit bevestigt het maar weer.
    Eigenlijk wel heel triest...

    En jeetje... ik kom bijvoegelijke naamwoorden tekort om de foto's van de omgeving te beschrijven. Wat ben ik RETE jaloers dat jullie dit i.r.l. zien. Wat is het ongelofelijk mooi daar zeg.

    Nou, geniet van je dag morgen, hier heb je volgens mij wel heel erg naar uit gekeken dus maak er een leuke dag van (gaat geheid lukken).
    Heel veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Have fun with Misha and J...gorgeous pictures!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gaat de tijd toch snel...... las dat jullie alweer aan je laatste week bezig zijn. Maar wel een mooie week als ik naar al die schitterende foto's kijk. En dan nog een heel bijzondere ontmoeting en een grote quiltshow in het verschiet...... Wat een onvgeretelijke reis zal het zijn. Geniet er nog lekker van.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha. I wouldnt take McDonalds people as a core group to stand for Americans in general, though. Once I told some people in Georgia I was from Brazil and they asked me if there were elephants here....not the brightest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I'd like to say that most of us could at least identify on which continent countries are found, but after your conversation with the girls in McDonalds, I'm not so confident. At least it made for a funny story!

    BeantwoordenVerwijderen