zondag 16 september 2012

Points, Stars and Geese // Puntjes, Sterren en Ganzen

This is Jacqueline, between Alex Anderson and Ricky Tims
Gisteren heb ik dan eindelijk die workshop van Jacqueline de Jonge mogen volgen. Wat ontzettend leuk om nu eindelijk te snappen hoe ik mooie scherpe puntjes, sterren en vliegende ganzen moet tekenen in circelvormige quilts. En wat een ontzettend aardige vrouw is het toch. Zelfs waanzinnig goed in gezichten en namen misschien, want toen ze me zag herinnerde ze dat we al eens hebben staan praten in Deventer op de tentoonstelling. Dat was Drie jaar geleden!!
"Joy" haar eerst quilt die ze verkocht en prijzen mee won.
Her first quilt she published and won prizes with.
Yesterday I finally had my workshopday with Jacqueline de Jonge. What a joy it is to now finally know how to design beautiful stars, sharp points and flying geese in circular shapes. And what an extraordinary kind and nice woman she is. Even awesome good in remembering faces and names, because when she say me she remembered talking to me on an exhibit in Deventer. That was three years ago!! 
Ze heeft echt zulke mooie ontwerpen gemaakt, dat ik me afvraag of ik ooit zelfs in de buurt kan komen om iets moois als dat te ontwerpen, maar ik ga het zeker proberen. Ze geeft ook veel les in Amerika en staat dit jaar ook in Housten TX op de grootste quiltbeurs/show in de wereld. Ze gaat daar een aantal nieuwe ontwerpen introduceren. "Catch me if you can" en "Fly Away" zijn toch wel mijn favorieten nu. Die tweede wil ik ook nog wel maken, maar dan in andere kleuren.
Fly Away
She made so many gorgeous designs that I wonder if I ever can make anything that could even come close to hers, but I will sure try!. She teaches a lot in the USA and this year she will be on the biggest quiltshow on earth in Houston TX. She will introduce some new designs there too. "Catch me if you can" and "Fly Away" are my favorites for sure. The second one I want to make myself, but than in different colours. 
"Catch me if you can"

3 opmerkingen:

  1. What a fun sounding workshop and her work is gorgeous!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful quilting design, certainly an art in and of itself. I look forward to seeing your creations. Looks like it was a great workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I've been wanting to learn how to quilt for awhile now (I actually have quilting material picked out and ready to go until the person who was going to help me moved)!

    Those quilts aren't just quilts but gorgeous and colorful works of art.

    I'm truly in awe :)

    BeantwoordenVerwijderen