donderdag 13 september 2012

Nightmare.... // Nachtmerrie....

...... is dat appliqueren. Hoe kwam ik er toch bij dat ik dat vast wel zou kunnen?! Bak er dus niks van. Deze poging was trouwens de "needle turning applique" methode, dus met de punt van de naald steeds de naadtoeslag omvouwen en vastnaaien. Op zich niet moeilijk, maar ik ben niet zo'n ster in kleine steekjes maken blijkt dus. Ik ga me eerst even bezighouden met alle stukjes tekenen en knippen, daarna doe ik een tweede poging.
...... that applique turns out to be. Why did I think I could do that?! I suck at it. This try was the needle turning methode , so with the tip of your needle turning a bit of your seemallowance inward and than sew it. Not to difficult in itself, but it turns out I suck in making small stiches. First I will draw and cut out the rest of all the pieces, after that's done I will take another try. 
Vanmiddag heb ik voor het eerst weer de verwarming aan gehad. Ook de tuindeuren zitten weer op de winter-knippen. Ik vond het een geweldig idee om dus ook mijn naaitafel nu op de winterstand te zetten; dwars op de muur, voor de tuindeuren voor een maximaal gebruik van de lichtinval. Dat werkt erg goed en nu met de verwarming weer aan een fijne plek om te zitten. Ook Bram vindt het een uitermate geschikte plek om zijn dag door te brengen; hij kan nu toch weer de tuin in kijken.
This afternoon I turned the heating on again. The gardendoors are shut down and on the big locks. I thought it was the perfect time to put my worktable in the winterposition too; right angled on the wall, in front of the gardendoors for maximum use of daylight. That works really well and with the heat turned on it's a nice place to be with a nice view too. That's what Bram must have thought too, to spend his days there; he can overlook the garden once more.

I have no idea why he looked at me like that, but it was very funny.
Ik heb geen idee waarom hij me zo aankeek, maar het zag er grappig uit.



The boys are not allowed on the worktable when I'm working. But how can I get mad at a face like that??  I just can't....
De jongens mogen niet op mijn werktafel komen als ik aan het werk ben. Maar hoe kan ik nu boos worden op zo'n koppie??  Dat kan ik dus niet.....

3 opmerkingen:

  1. Awww, I couldn't get mad at a face like that either! LOL He is just adorable and wants to give you a hand.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love your garden view! How can you get any work done? I think I'd just keep looking out the window.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a wonderful work space, with the windows and the garden view!

    Looks like Bram is being silly again!

    Garth

    BeantwoordenVerwijderen