dinsdag 11 september 2012

Keeping busy // Bezig blijven

Would love to own this chair!
Ik realiseerde me net dat ik al even niet meer geschreven heb. Ja, we hebben een druk weekend gehad waarin ik gewoon geen tijd had even er rustig voor te gaan zitten. Maandag is sowieso mijn bijkomen-van-het-weekend-dag, een dag die ik altijd vrij probeer te houden om uit te slapen, eerst het huishouden en daarna kalm aan te doen. Vandaar.
Just realised that I haven't wrote here for a few days now. Yeah, we had a busy weekend in which I just couldn't find the time to sit down long enough to do so. Monday is normaly my recover-from-the-weekend-day, a day I alway trie to keep free to sleep in, do my house chores and than relax the rest of the day. So, that's why.
Vandaag ben ik eigenlijk de hele dag bezig geweest met aftekenen en uitknippen van alle stukjes stof voor het nieuwe quilt-project. Schiet al lekker op, ben zo'n beetje op de helft denk ik. Ik ga de quilt toch met de witte sashing (tussenbanen) maken, is net ietsje rustiger en de blokken komen dan mooier uit denk ik. Ook ga ik met deze quilt voor het eerst hand appliqueren proberen. Applicaties heb ik tot nu toe altijd met vlisofix (plak vliseline) gedaan, maar ik vind dat ik het "echte" appliqueren ook eens moet doen. Ik hoop dat het een beetje lukt......
Today I spend almost the whole day on drawing and cutting out all of the fabric pieces for the next quilt project. Getting on nicely, I'm half way there I think. I desided I'm going to use the white sashing, to make the blocks stand out more and keep it more tranquil. This time will be my first attemt on hand applique. Untill now I only appliqued with fusible web, but I think I should try the "real" kind of applique at least once. I really hope it will turn out oke.....

Total oblivious about what would happen (and YES, Very thin too!)
Totaal onbewust van wat gaat komen ( en JA, heel erg slank ook!) 
Net als iedereen sta ik even stil bij het ongelofelijke gebeuren, nu al weer 11 jaar geleden. Iedereen weet ook nog wel waar hij of zij was die dag, dat eerste moment dat je er van hoorde. Wij waren in Denemarken, in Legoland ook nog! De hele dag gesjouwd, schitterende dingen gezien en zelfs nog leuk zitten spelen met Lego in de knutselhoek. Terug in het hotel dook ik gelijk onder de douche, Henk zette de tv aan om even te wachten tot hij er bij kon. Toen ik m riep kwam er geen antwoord. Nat en in een handdoek gewikkeld liep ik de kamer in, om Henk op de rand van het bed te zien zitten, in het donker, starend naar CNN. "Ach joh, da's een film..." zei ik nog, maar het duurde niet lang voor ik door had dat het echt was....  We hebben daar de hele avond gezeten.
A year later, 2002, in Barcelona, Spain.
Een jaar later, 2002, in Barcelona, Spanje
Just like everybody I want to remember that unbelievable happening, now 11 years ago. Everybody knows still where they were that day, did on that first time they heard about it. We were in Denmark, in Legoland to be exact! Walking and seeing incredibly beautiful things all day, playing with Lego ourselfs in the craftcorner. Back in the hotel I immediately went in to the shower, Henk put on the tv, waiting untill he could get in there. When I called him it was his turn he didn't answer. Wet and wrapped in a towel I walked in to the room, to find Henk sitting there, in the dark, staring at CNN on tv. " Ah, that's a movie..." I said, but it didn't take long before I could see it wasn't.....  We sat there all night.
Also in 2002, with Francis in Egypt. //Ook in 2002, met Francis in Egypte
Denkend aan die vakantie kom ik vanzelf ook bij andere vakanties en bedenk dat ik eigenlijk best al wel wat gezien heb. Vroeger wilde ik twee dingen perse doen; Eqypte zien en de Route 66 rijden. Nou, dat heb ik dus al gedaan. 'k Zal weer nieuwe doelen moeten stellen. Die vakantie naar Egypte is ook al weer 10 jaar geleden. Samen met mijn oudste zus heb ik daar de ultieme toerist uit gehangen. De Nijl-cruise natuurlijk, Karnak zien, de Vallei der Koningen en de tempel van Hasjepsoet, mijn favoriete vrouw uit de oudheid en eerste vrouwelijke Farao. Maar het meest geweldige deel vond ik toch wel de dagen in Aswan. Het warmste weer wat we hadden - 50 graden! - helemaal perfect voor mij. De felluca-tocht over de Nijl, het bezoek bij de Nubiƫrs. Ik zou zo terug willen.....
Thinking of that vacation I instantly think about other vacations and I realize I actually seen quiet a bit already. When I was much younger I wanted to do two things; See Eqypt and ride the Route 66. Well, I did both. Guess I have to make up other goals. 
That vacation to Egypt is already 10 years ago. Together with my older sister we were the ultimate tourists. Of course did the cruise over the Nile, saw Karnak, the valley of the Kings and the temple of Hashepsoet, my favorite woman in ancient time and the first female Farao. But the best part for me were our days in Aswan. The hottest weather yet - 122 degrees!!- was just perfect for me. The felluca tour on the Nile, the visit with the Nubians. I would love to go back....
In Spain, with my little sister, Everdiena, also in 2002 // In Spanje, met mijn kleine zus, Everdiena, ook in 2002

4 opmerkingen:

  1. You remind me of how little of the world I have seen. Take care and enjoy the hand applique. Once you get the hang of it, it's very fun. Lane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eleven years ago, we were just getting started with our day, when I got a phone call from my sister, who lived on the east coast, telling me to turn on my TV. We watched in horror as the towers collapsed, and I was so grateful my Navy brother had turned down a job working at the Pentagon. Years later, tears come easily when remembering 9-11.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I will never forget that day 11 years ago. Looks like a great trip you had with your sis. Good luck with the applique!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh how we all remember that day. You are quite the traveler! I am such a homebody.
    Your hand applique is going to be beautiful.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen