woensdag 19 september 2012

5 days to go // Nog 5 dagen

We komen nu lekker in de buurt he? Nog maar 5 dagen te gaan voor we op dat vliegtuig stappen en richting Amerika vliegen. En zal ik eens wat zeggen; ik heb nog helemaal NIKS ingepakt of iets. Ik probeer me nu zo rustig mogelijk te houden, zodat ik zaterdag genoeg "lepels" heb om te gaan pakken. Henk is dan natuurlijk ook thuis en kan me helpen met de andere dingen.
We are coming close now, aren't we? Just 5 days to go before we will get on that plane and fly to America. And shall I tell you something; I haven't packed a single thing. I just try to stay relaxed as much as I can, so on saturday I will have enough "spoons" to pack the suitecases. Henk will be home than of course, so he can help with all the other stuff. 
Gister ben ik weer naar de osteopaat geweest. Hij is zeker drie kwartier aan het werk geweest met drukken, duwen, massage en manipuleren en ik voel me zeker al een stuk soepeler in mijn nek en schouders. Maar het mooiste is nog dat mijn rechter arm het weer doet! Ik kan hem weer optillen, draaien, alles! Hoe geweldig is dat!?!
Yesterday I went to the ostheopath again. He's been busy for over 45 minutes with probing, pushing, manipulations and massage and I feel a lot more flexible in my neck and shoulders. But the best part is that my right arm is functional again! I can lift it, turn it, do everyting with it! How great is that!?!
Heather vroeg mij of ik de kaart van het eerste gedeelte nog eens wilde laten zien, omdat zij in Alabama woont en erg uitkijkt naar ons reisverslag. Helaas kon ik haar niet terug mailen omdat ze geen emailadres heeft gekoppeld aan haar naam, vandaar dat ik het even zo doe.
Heather asked me if I could show the map of the first part of our journey again, because she lives in Alabama and is really looking forward to our journal. Unfortunatly I couldn't mail her back, because she doesn't have an email adress atached to here name, so that's why I do it like this; 
Heather; here is that map! 
First part of the trip; click to enlarge
The Alabama part of the trip
De oplettende kijker ziet dat we dus Panama City geschrapt hebben. Ondanks dat ik dan een Heel Mooie Quiltwinkel (Quilting by the Bay) ga missen was dit gewoon een betere route. Kustwegen en zon, zee en strand zijn aan ons niet zo besteed. We rijden liever door bossen, kleine dorpjes en over rustige binnenweggetjes. Vandaar. Ook staat deze route in geen geval echt vast, want als we daar éénmaal zijn kan het maar zo zijn dat we een andere weg of route kiezen.
The observant viewer will notice that we deleted Panama City of the route. Eventhough I will miss a Very Pretty Quiltstore (Quilting by the Bay) this was just a better route for us. Coastal roads, sun, see and surf are just not our cup of tea. We rather tour through woods, small towns and on quiet backroads. That's why. And this route is not set in stone, when we are there we can easely chose a different road or route. 
Ik realiseer me nu ineens dat we waarschijnlijk ook nog wel eens verschillende tijdzones zullen hebben....  Ook nog even bekijken dus. 
<== daar heb je'm dus.... 
I just realised that we will probably have to deal with different timezones in this trip..... Have to look that up before we leave.
<== there it is....

8 opmerkingen:

  1. Back roads and woods would be my choice too!
    Enjoy each day . . . good idea to "wait to pack." Save your energy!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So glad to hear you have full movement in your arm now! Just in time for your trip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, you are going to Savannah! I lived there for 6 years when I went to college, its my favorite place in the world! enjoy!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. What fun! The countdown is on and you are so close. Glad the massage worked so well for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks for the maps! Sylacauga is as close as you will get to us and it is still about 45 minutes from Birmingham where I live (I think) :)

    Enjoy your trip! Can hardly wait to hear of all of your adventures.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Spannend...... Ik wens je een geweldige mooie vakantie toe. Dat je lijf je niet n de steek laat zodat je heerlijk kunt genieten van de reis waar je zo reikhalzend naar heb uitgekeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I wish you were traveling in MY neck of the woods (Northern IL), but alas, it seems that your schedule is strictly down south.

    Maybe I'll visit the Netherlands one day and be able to see you? :)

    How exciting to be going on a trip out of the country!

    BeantwoordenVerwijderen