woensdag 8 augustus 2012

Tijger in de pleisters // Tiger in bandages

Vanmiddag voor het eerst naar de fysiotherapeut geweest. Nou, dat was dus niet zo positief als ik hoopte.  Ze mocht geen "bot-manipulaties" uitvoeren, dus voor volgende week heb ik nu een afspraak bij een collega die dat wel doet. Verder gaf ze me een paar oefeningetjes om de mobiliteit te houden, maar zonder te veel pijn te veroorzaken. Ze was het overigens niet eens met de reumatoloog en ze vond dat ik nog wel degelijk rust moest houden met die arm, op die paar oefeningetjes na een paar keer per dag. Verder leek het haar dat ik meer baat zou hebben bij een operatie om het kraakbeen weer glad te maken en de kalkafzettingen weg te halen. De reumatoloog vond dat nog niet nodig.....
Wat moet je nu met zulke tegenstrijdige adviezen??? En wat moet ik nu doen dan?? Bewegen of niet?! Rust houden of niet?!  Het ziet er in elk geval uit dat ik hier voor de vakantie nog niet vanaf ben, wat ik toch wel hoopte......   En nu zit Tijger ook nog in de pleisters, want de fysio wilde absoluut dat ik mijn schouder voorlopig tape, om de schouder naar achter te houden.
This afternoon I went to het fysiotherapist for the first time. Well, that wasn't positive at all. First of all, she could not performe the "bone-manipulation" I needed, so for next week I have an oppointment with a collegea who can. She did give me some exercises I had to do to keep as much mobility as possible. She did not agree with the rheumatologist to use my arm as normal as possible, she thought I should keep it still, exept for those small exercises a few times a day.  Furthermore she thought I would benifit from an operation to smoothen the cartilage and remove the calsifications found. The rheumatologist didn't think this was necessary yet....
What to do with these conflicting advices?? Should I keep my rest of not?! Should I move as much as possible or not?!  It looks like I will not be rid of this before our vacation like I hoped.... And now my Tiger is in bandages, because the fysio wanted to keep my shoulder in tape for sure, to keep my shoulder in a better position.
Ik realiseer mij ineens dat velen wellicht nog niet wisten dat ik tatoeages heb....  Dus, ja, ik meerdere tatoeages. De enige mooie dingen aan/op mijn lijf vind ik zelf. Deze tijger is de tweede die ik nam en heeft Henk twee weekenden van slag gemaakt. Hij dacht een klein tijgerkopje van een paar centimeter ofzo.... Nou, nee dus. Deze heb ik sinds zo'n vijftien jaar. Op mijn andere arm heb ik mijn eerste en laatste tatoos staan. Een yin/yang bandje (zelf ontworpen)  was de eerste ooit, laten zetten twee dagen nadat ik het huis uit ging, nu zo'n twintig jaar geleden. Het hamsa-handje, of ook wel Hand van Fatima genoemd is een beschermingstattoo voor Henk. Het handje is een beschermingssymbool in de oosterse wereld. In het handje staat een Oog van Horus, een Egyptisch beschermingssymbool. Onder het handje staat zijn naam in het arabisch. Deze tattoo heb ik nu zo'n twee jaar en ook zelf ontworpen.  Verder heb ik op mijn rechter onderbeen nog een soort 'stamboom' laten zetten met kattenvoetjes, één voor elke kat die we hadden en hebben. Deze heb ik nu zo'n vier of vijf jaar.
I just realised that many did not know yet I have tattoos. So, yes, I have several tattoos. The only beautiful things on my body I think. This tiger is the second one I got and shook Henk for two weekends. He thought I would get a small tigerhead of an inch or two....  Nope, a big one. This tiger I have for fifteen years.  On my other arm I have my oldest and newest tattoo. A yin/yang band (designed myself) was my very first one, had it put on two days I left my parents house to live on my own, about twenty years ago. The Hamsa Hand, also known as the Hand of Fatima is a protectiontattoo for Henk. The hand is a protectionsymbol in the eastern world. In the hand I put the Eye of Horus, an Egyptian protectionsymbol. Underneeth is Henk's name in arabic. This tattoo I have for two years now and also designed it myself.  Further on my right lower leg I have a 'family tree' with cat-paws, one for each cat we had and have. This tattoo I have for about four or five years now.
Ik ben nu wel heel benieuwd hoe mensen gaan reageren..... Ik kan snappen dat sommigen het maar niks vinden, Henk is er één van, maar ik ben zelf niks anders dan een half uur geleden, toen je het nog niet wist..... Mensen willen andere mensen graag in een hokje stoppen, maar zelf ben ik van mening dat dit gewoon niet kan. Dat ik tatoeages heb, wil nog niet zeggen dat ik 'anders' ben. Ik maak mooie quilts, borduur graag en ben een echt kattenmens, maar ook een liefhebber van tattoos, motoren, vrachtwagens en ben een mannenmens ten voeten uit.....  Ik recyle mijn glas, papier en plastic, maar ik hou ook van grote auto's met dikke V8-moter erin. Ik ben creatief maar ook heel georganiseerd. Ik ben erg graag aleen, maar ook extravert. Ik weet dat ik een minderwaardigheidscomplex heb van heb ik jou daar, maar ben trots op mijn tatoeages en zal er vast nog meer nemen. Is daar ook een hokje voor????
I am very curious on how people will react.....  I get it that some people dislike tattoos, Henk is one of them, but I am no different to you than half an hour ago, when you didn't know I had them...... 
People like to see other people behave in a surten way, label them or put them in "a box", but my opinion is that you can't.... My having tattoos doesn't make me any different. I make pretty quilts, love to embroider and am a big catperson, but I also like tattoos, motorbikes, trucks and get along with man often better than with woman. I recyle my glass, paper and plastic, but I also love big cars with a monster of a V8 engine in them. I am creative but also organized. I love to be alone, but am extravert. I have an inferiority complex bigger than the moon, but I am proud of my tattoos and probably will get more.  Is there a label or box for that too??? 

3 opmerkingen:

  1. While I don't care for tattoos, the fact that you have tattoos does not change my opinion of you as a thoughtful, kind, creative person. And, even though I am not into tattoos, your family tree design is quite pretty.

    Holding exactly the same opinions is not a requirement of friendship! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhh wat errug tatoeages..... Ben je gek joh... dat maakt toch niet uit? Het gaat toch om de persoon? En niet over het kapsel, make-up of tatoos?????

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier moet ik natuurlijk ook even op reageren, als mede-quilter. Tattoos en quilten gaat prima samen hoor: ik heb ook tattoos ^_^ Ik heb op beide bovenarmen een tattoo, en wil eigenlijk wel graag een derde erbij, alleen ben ik nog aan het bedenken wat dit precies moet worden. Dus: iedereen zal er vast iets van vinden (positief of negatief), maar doe vooral wat je zelf wilt. Het leven is te kort en te mooi om je door anderen te laten beinvloeden.

    BeantwoordenVerwijderen