woensdag 29 augustus 2012

Perfect timing

Mijn broer belde net dat de ontvanger van de bruin-roze quilt op het punt staat geboren te worden. Dat was een uurtje geleden, dus misschien is ze er al wel. Ik stopte een uur geleden de quilt in de wasmachine. Over perfecte timing gesproken. 
Zo gauw hij uit de droger komt (de quilt dus, niet mijn broer) ga ik wat mooie foto's maken, misschien wel buiten over de heg van de overburen. Dan komt Gerrit vanavond de quilt ophalen, zodat hij die kan geven zo gauw moeder en meisje weer thuis zijn. Hij vroeg nog of ik misschien mee wil op kraambezoek, zodat ik de reactie van de jonge ouders kan zien als hij het cadeau geeft. Hoewel ik het echt heel lief vind van hem om dat voor te stellen, ga ik liever niet op kraambezoek. 'k Vind dat al een moeilijk iets, maar de laatste dagen voel ik me niet zo fit en ik heb geen zin om daar te gaan zitten janken bij mensen die ik niet echt goed ken. Ik ga na onze vakantie wel een keer mee op bezoek.
My brother called me to tell that the recepient of the pink-brown quilt is in the process of being born. That was an hour ago, so maybe she already is. An hour ago I put the quilt in the washer. Speak about perfect timing.
As soon as he is coming out of the dryer (the quilt that is, not my brother) I will make some pretty pictures of it, maybe even outside and over the hedge of our neighbors across the street. Gerrit will come and get the quilt this evening, so he can give it as soon as mom and daughter ar home again. He asked me if I wanted to come with him to visit them, so I can see the reaction of the young parents to the quilt. I love him for asking, but those kind of visits are difficult for me. I'm not at my best now, feeling very tired and sore and I just don't want to lose control of myself with people I really don't know that well. I'll visit them when we're back of our vacation. 
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt best trots ben op deze quilt. De kleuren kloppen, het patroon is mooi, mijn quiltwerk is niet het beste ooit, maar ondanks een ontstoken schouder vind ik het zelf toch goed gelukt. Vooral die veren doen het hem. Ben blij dat ik het heb geprobeerd. Dat ga ik zeer zeker vaker doen. De eind-foto's plaats ik vanavond of morgen wel, die houden jullie nog van me tegoed, ok? 
I really have to say that I'm quiet proud of this quilt. The colors just work perfect together, the pattern I love most looks great, my quilting is not the best ever, but despite an inflammed shoulder I think it turned out very well. Especially those feathers make the quilt. I'm so glad I tried them. I will use them more often for sure. I will put the final pictures here tonight or tomorrow, so that's coming later, oke? 


3 opmerkingen:

  1. Oh Bianca it is just beautiful! What a treasure for the new little one. I wish them all the best.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. How gorgeous! I am sure it will be treasured forever!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You did such a beautiful job--definitely "heirloom" status!

    BeantwoordenVerwijderen