zondag 19 augustus 2012

My greatest love; Henk

Vaak heb ik het hier over onze jongens, de harige kattenkinderen en over mijzelf en (bijna) alles wat me bezig houdt. Vorig weekend vroeg Henk ineens "Schrijf je ook eens over mij??" en was verbaasd. Ja, tuurlijk wil ik over je schrijven, maar ik wist niet of je dat wel goed zou vinden...
Dus vandaag gaat het over mijn man, mijn beste vriend en maatje, Henk.
Very often I talk about our boys, the furry cat-kids and about myself and (almost) everything I do and think. This weekend Henk suddenly asked "Will you write about me sometime??" and I was suprised. Yes, ofcourse I want to write about you, but I didn't know if you would aprove....
So, today my post is all about my husband, best friend and buddy, Henk.

Henk en Cees, beste vrienden vanaf dag 1.
Henk and Cees, best friends from day one.
Gek dat ik zo van iemand hou en waardeer, maar nu met geen mogelijkheid weet wat te vertellen over hem. Misschien een voorbeeld geven wat hij doet, om te laten zien wat een geweldige man het is. Vaste bezoekers hier weten dat ik aardig tob met mijn gezondheid. Al vele jaren, maar nu vooral last heb van een zere schouder waardoor mijn grootste hobby én bezigheid tegenwoordig niet zo lekker gaat. Een collega van Henk heeft me nu twee keer behandelt met Ttouch, een ontspanningstechniek en massage in één. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Gisteren is Henk mee gegaan en heeft hij gevraagd hoe dat moet, zodat hij mij kan behandelen. Vanmiddag heeft hij me dus ook behandelt daarmee en alhoewel hij nog de souplesse en ontspanning mist van een ervaren iemand voelde het heel goed en voelde ik me echt ontspannen.  Zeg nu eens eerlijk; hoeveel mannen zouden dit doen voor hun vrouw??? Henk.
Funny how I love this guy so much but can't for the live of me come up with something to tell about him. Maybe by examle of things he does, to show what a great guy he is.  Regular readers of this blog know I strugle with my health. I do many years, but lately especially my shoulder is giving me a hard time with doing what I like best and is my main occupation lately.  A colleague of Henk treated me two times now with Ttouch, a relaxationtechnique and massage in one. I don't know how to discribe it otherwise. Yesterday Henk came along with me and he asked her if she could learn him to do that, so he could treat me at home.  This afternoon he did so for the first time and although he misses the smoothness and relaxation of an experienced person, it felt very good and it did really relax me.  Be honest; how many man would do this for their wive??? Henk.
Ook onze gezamenlijk hobbies - het terreinrijden, knutselen aan de auto, onze liefde voor vrachtwagens en auto's - en natuurlijk onze geweldige vakanties naar Amerika maken dat we heel veel samen doen. Veel meer denk ik dan een "gewoon" getrouwd stel. Kan het ook mis hebben hoor, maar zo voelt het voor mij. We delen veel dezelfde meningen, normen en waarden, we denken hetzelfde, zelfs de smaak van onze inrichting van het huis is hetzelfde. We kunnen samen echt de grootste lol hebben. En alhoewel Henk niet quilt is hij altijd mijn grootste fan geweest van mijn creaties.
Our shared hobbies - the offroading, tinkenring with the car, our love of trucks and cars - and of course our awsome vacations to America makes that we do very much together. Much more so than "normal" couples I think. Could be wrong of course, but it feels to me like we do. We also share a lot of our oppinions, think the same way, have the same norms and values, even the taste in home decorating is the same. We can have the most fun together. And although Henk does not quilt, he has always been my biggest fan of my creations.

Aan deze foto <= kun je zien dat ik niet de enige ben die Henk zo veel waardeert. Zijn twee beste vrienden en zijn baas doen dat ook. Wie maakt er anders zo'n werk van zijn 50e verjaardag?!  (klik om te vergroten)

On this picture <= you can see that I'm not the only one who respects and appriciate Henk very much. His twe best friends and his boss do too. Who would make such a big deal of his 50th birthday otherwise?! (ckick to enlarge)
Het beste ooit; terreinrijden in Amerika!
Best time ever; offroading in America!
Nouja, ik kan nog veel meer dingen opnoemen, maar dan word hij misschien nog verlegen of gaat hij juist naast zijn schoenen lopen....  Nee hoor, dat laatste zal hij nooit doen. Gewoon even heel kort; Ik ben met de beste kerel ooit getrouwd!! Als je dat maar weet.
Well, I could go on much longer, but than I would maybe embarrass him or he could get cocky even...  No, that last one he would never do.  Just being very brief; I married the best guy ever!! So you'll know it. 


Henk zijn door de weekse huisje.
Henk's monday 'till friday home.
Henk en zijn kleine vriendin Stacey, dochter van zijn beste vriend.
Henk and his small friend Stacey, daughter of his best friend.

MY GUY!!! // MIJN VENT!!!

7 opmerkingen:

  1. You are blessed just like me! J and I have the same relationship. We are best friends and genuinely LIKE another, besides are love in our married life! We are lucky girls, Bianca! I know Henk is a wonderful man, because you are a wonderful
    gal :)
    I love that picture of you two. You are so beautiful and he is so handsome!!!!! Where was it taken?
    Have a great day.
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What a great tribute to your best friend. I cannot believe he is 50!! Wow, he looks amazing for his age. The picture of you both is beautiful...you make such a lovely couple. I am happy you married your best friend...isn't it the best? I know I did too. Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Qawww! I came on to tell you I had been thinking of you and found this sweet post! Love it! I don't think we women who are blessed with good husbands can brag on them too much! BTW, I have to go down to New Orleans Thursday:) Will be thinking of you then also, y'all are going to LOVE it down there!

    Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. piep

    wat fijn en lief om te lezen, maar ik ben één van de gelukkige die ook zo n man mag hebben, zaaaalig he meid

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. What a great post! He sounds like a great guy, and you sound like you totally deserve him! Wishing you both a long, happy marriage!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. So happy for both of you! Your mutual love and admiration shines through in this post.

    BeantwoordenVerwijderen