woensdag 15 augustus 2012

Lachen en huilen // Laughter and crying

Na een weekend vol feestjes had ik even een paar dagen nodig om bij te komen. Vandaar dat het even stil was hier. Maar ik leef nog hoor!!!
Gister was onze kleine vriendin jarig - alweer 2 jaar geworden - en dat hebben we met veel mensen gevierd op zondag. Zaterdagmiddag hebben Henk en ik al vast ons cadeautje gebracht, omdat het daar zondag een beetje te druk en te vol voor zou zijn.  Ze vind het een heel geslaagd cadeautje en ook papa en mama waren er erg blij mee.
After a weekend of birthdays and parties I had to take a couple of days rest. That's why I haven't been around for a few days. But I'm still alive!!
Yesterday it was our little friend her birthday - 2 years old already - and we celebrated that with a lot of people on sunday. Saterday afternoon we gave her our gift, for the next day it would be to crowded and busy to do so. She likes her gift very much and so did her mom and dad.



Stacy and her sweet little house.
Stacey in haar lieve kleine huisje.
Uncle Henk is visiting Stacey in her new home.
Ome Henk is op bezoek in Stacey haar nieuwe huis.
Het was een groot succes en we hopen dat ze er nog maar lang plezier van mag hebben.
It was a big succes and we hope she will enjoy it for a long time.

Vandaag ben ik weer naar de fysio geweest, een andere dit keer, om dat gekke sleutelbeen te manipuleren. Oy, wat doet dát zeer zeg. Drukken om alle gewrichten te voelen en waar wat zit en na een paar minuten zat ik zowat te janken van de pijn (nouja, zowat.....)  Deze therapeut was wel met de vorig eens, dat wat zij nu deed na een paar keer echt resultaat moest geven. Gebeurd dat niet, dan gebeurd dat waarschijnlijk ook niet meer zonder operatie waarschijnlijk.....  Heel bemoedigend zulke woorden. Volgende week nog eens twee keer en de week daarop ook en dan weten we meer.
Today I went to the physiotherepist again, a different one this time, to manipulate that silly collarbone in its right position. Oy, that really hurts. Pushing at every bone, joint and tendons to feel where what was. After a few minutes of that I was almost crying from the pain (well, almost....).  This therapist agreed with the other one that what she did would have to give results quickly or it probably wouldn't give results at all without an operation.... Very encouraging words..... Next week have to do this two times and the week after also and than we will know more.
The front // voorkant
Dat ik nu niet lekker kan naaien wil niet zeggen dat ik helemaal niks doe natuurlijk. Al moet ik wel zeggen dat ik me nog nooit zo vaak verveeld heb, bedenkend wat ik nou wél es kan gaan doen.....
Gister heb ik weer een tas afgekregen. Van rood en zwart suede deze keer en natuurlijk weer lekker veel studjes. Ook heb ik een "hardcover" voor mijn e-reader gemaakt. Voor twee weken terug heb ik ook dat bloemen en vlinder quiltje helemaal doorgequilt waar ik nu alleen nog het biesje met de hand af moet werken. Heb ik vanmiddag weer wat steekjes aan gemaakt, lekker buiten met de jongens.
The back // achterkant
The sewing is going a bit hard but that doesn't mean I do nothing at all ofcours. Although I must admit I never had so many times that I really had to think on what to do now.....
Yesterday I finished a new handbag. Red and black suede this time and ofcours with a lot of studs. I also made a "hardcover" for my e-reader. Two weeks ago I finished the quilting on that flower and butterflies quilt and now I have to finish the binding on the back by hand. This afternoon I did some stitches more sitting outside with the boys.
My baby-boys....
Open
Ook heb ik zojuist toch nog weer even achter de naaimachine gezeten. Als ik het vooruitzicht heb dat deze pijn zal blijven zal ik toch willen blijven quilten, maar dan waarschijnlijk maar korte stukjes achter elkaar. Ik heb de babyquilt erbij gepakt en ben voorzichtig begonnen met een smal buitenrandje. In een half uur had ik alle vier de randjes gedaan. Machine weer uit en lekker buiten zitten. Na een uurtje heb ik nog wat meander-werk in het middenblok gedaan. Was niet mijn eerste plan, maar dit kan ik gewoon het best. Met deze schouder ga nog even geen moeilijke dingen doen waar ik nog niet zo goed in ben. Alles bij elkaar heb ik toch weer een uur achter de machine gezeten. Alhoewel ik het goed voel, zou ik hier wel aan kunnen wennen. Ik ben gewend aan pijn dus hier zal ik ook wel weer aan wennen.
I also sat at the sewingmachine just now. If I have to learn to live with this pain I still want to keep on quilting, although it will be in small sessions at a time. I took out the babyquilt and started carefully with a small border. In half an hour I did all four borders. Turned of the machine and sat outside for a while. After an hour I tried some stippling-work in the centerblock. It wasn't my first choice for it, but this is what I do best. With this bum shoulder I don't want to trie difficult stuff I'm not so good in yet.  All together I have been sewing for an hour. Eventhough I have a bit more pain now, this is something I could get used to. I am so used of having pain that I will probably will get used to this too.


3 opmerkingen:

  1. Great quilt. And my grandkids would love that little house. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I would love to have a little playhouse like this..haha! Adorable birthday gift you gave her :) She is precious.
    That last quilt is gorgeous with ladybug! My fave!
    Keep taking care of that shoulder and DON'T do TOO much. That's an order :)
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen