zaterdag 4 augustus 2012

Goedgekeurd!! // Approved!!

Vandaag dan EINDELIJK echt wat gequilt op mijn machtige, grote, fantastische naaimachine!! En het werkt zo fijn, allemachtig nog es aan toe zeg, wat een fijne machine. De tafel is nog niet extra verlaagd en ik denk ook niet dat het nodig is. Na een poosje naaien heb ik op een gegeven moment een kussentje op de stoel gelegd, zodat ik iets hoger zat, maar dat is al te hoog. Dan zie ik de naald niet meer en wordt naalden en voetjes wisselen een raar onhandig gedoe. Dus, we laten hem zo. Ik merk wel dat ik erg snel weer met opgetrokken schouders zit, dus elke paar minuten doe ik even bewust diep ademhalen en mijn schouders ontspannen. Hopelijk gaat dit na verloop van tijd vanzelf.
Today I FINALLY did some real quiling on my powerfull, big, fantastic sewingmachine!! And it works like a charm, sweet momma, what a great machine.
The table isn't lowered yet and I don't think it is necessary. After sewing for a while I placed a pillow on the seat, so I was a bit higher, but that's already to high. I can't see the needle and changing a needle or a foot is going to be a strange clumsy job. So, we'll keep it like this. I do tend to pull up my shoulders again, so every few minutes I consciously take a deep breath and relax my shoulders. Hopefully this will become a natural thing in time. 


Ik heb dat hart van bloemen en vlinders grotendeels doorgequilt en dat ging heel lekker. Ik vind hem zelf erg vrolijk en lief. Deze ga ik weggeven, maar ik denk dat ik er wellicht ook nog wel ééntje voor mezelf ga maken.
I quilted that heart of flowers and butterflies for the most part now and it went very well. I find it to be a happy and cheerfull small quilt. This one is to give away, but I think I will make one for my own too. 
Mijn volgende zoektocht is gericht op zoiets als dit;  heb ik laatst gezien op Sew Many Ways. Een mooi systeem om je klosjes garen geordend te houden. Voor een opruimerig en georganiseerd persoon als ik een must!
My next quest is focessed on something like this; saw it some time ago on Sew Many Ways. A great way to organize your threads and bobbins. For a tidy and organized type like me a must! 

5 opmerkingen:

  1. I've actually been thinking of taking a quilting class. Maybe I'll even invest in a sewing machine. But first I'll get a ccredit card paid off. :) That'll take a few more months.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep

    oh het rekje voor de klosjes .d at zl ik DH eens tonen, dat tovert ie wel uit zijn werkhuisje in de winter

    mooi hoor je quilt

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw bianc das echt mooi die tafel. Dat rekje met garen is super leuk. Dat staat ook nog hartstikke leuk aan de muur met al die kleurtjes. Die hang je straks dus mooi in je werkhoekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Glad your machine works so well! Love both the quilt and the thread/bobbin holder.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. You do beautiful work. I love to quilt too, but do the quilting part by hand. I'm working on a baby quilt with appliqued tropical fish right now.

    BeantwoordenVerwijderen