vrijdag 24 augustus 2012

Family

My big babybrother, Gerrit.
Laats werd ik er op gewezen dat het misschien niet zo verstandig is om zo veel over onze aanstaande vakantie te praten. Er lezen wellicht ook mensen mee die niet zulke goede bedoelingen hebben. Natuurlijk is dat helemaal waar, ware het niet dat mijn grote kleine broer hier in huis zit als we op vakantie zijn. Er is hier iemand in huis. Als dat niet zo was ging ik ook niet op vakantie. Een maand is te lang om buren hiermee te belasten - als ze het al willen. Mijn broer woont nog thuis, dus een maandje "op zichzelf" is wel lekker voor hem. Hij neemt zelf ook vakantie als hij hier is, dus ik kon geen betere beveiliging bedenken.  Heb ik een lieve broer of niet?! Hij heeft alle twee de vorige keren ook opgepast. Vind het gewoon een heel fijn idee dat mijn kattenkinderen goed worden verzorgd en er iemand in huis is terwijl wij weg zijn.
My big sister Francis, me, my babysister Everdiena.
Picture taken while chatting with our brother who was in
South Africa at the time..... 
A while back someone pointed out to me that it's maybe not so wise to talk so much about our upcoming vacation. Maybe some 'bad fooks' read this as well. Of course this is very true sadly enough, but my big little brother will be staying in our house while we're gone. The house will be lived in. I would not go on vacation if it was any different. A month is to long to ask help from our neighbors - if they would want to do so at all. My brother is still living with my parents, so a month "living on his own" is a nice break for him. He will have a few weeks off work too while he is here,  I can't think of a better safeguard. Do I have the best brother or what?! He stayed in our house the last two times we went on vacation too. I find it very comforting to know my boys are taken care of and that the house in lived in while we are gone. 
My nephew Rick and Gerrit, being silly....
Again Rick (son of my oldes sister) and Gerrit
Asked these two so many time for a nice picture of them together.
So, as punishment this picture here.
My youngest sister Everdiena with her guy Michel.... Charming aren't they?! 
Op zich hebben we best een gezellige familie die elkaar altijd helpen als we dat nodig hebben. Vooral voor Henk vind ik het leuk dat we allemaal goed met elkaar op kunnen schieten, want Henk is enigst kind, maar helemaal grote broer voor mijn zussen en broer. Ook het feit dat mijn zusje en broertje een stuk jonger zijn maakt niets meer uit. Tussen Henk en Gerrit zit 20 jaar, maar tussen Henk en mijn moeder maar 17.....  We hebben een familie van alle leeftijden dus.
On it's self we have a very nice family,  always helping eachother when needed. Especially for Henk I like it that we all get along, because he is an only child, but now he is a big brother for my sisters and brother. Even the fact that my younger sister and brother are so much younger than us makes no difference anymore. Henk and Gerrit are 20 years apart, but Henk and my mother only 17..... Therefore we are a family of all ages. 


Vanavond gaan we met z'n allen barbeknoeien bij onze ouders, dan zal ik eens proberen wat leukere foto's te maken. Zoals ze nu en 'normaal' zijn ;-D 
Tonight we will have a bbq at our parents house and I will try to make some nicer pictures. Like they are now and 'normal' are ;-D

6 opmerkingen:

  1. Lovely family! Very nice of your brother to stay at your place while you are away..so much safer. Have fun tonight!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ok ik onderga mijn straf voor het niet geven van een leuke foto van Michel en mij samen :) ik zal vanavond met Michel bij de eik poseren en dan mag je die hier ook plaatsen xxx dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. How wonderful you can get together often and enjoy each other's company. And how nice to have such a willing house- and cat-sitter. You'll be able to vacation without worry!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ek het baie hartseer oor die picture. Was helemaal in mijn element op die foto in de schaduw van een olijfboom aan de kust van Zuid Afrika. Maar leuk verhaal en leuke foto's. En het was weer gezellig vanavond, snap nu ook waarom die fotoshoot was...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for sharing your family photos with us. I love big families, possibly because I missed out on that while I was growing up. I always wanted 5 or 6 children of my own but it is not always practical as we found out after having 3.
    Cath @ Bits 'n Bobs

    BeantwoordenVerwijderen