donderdag 30 augustus 2012

Cees

Cees is één van onze lieve kattenkindjes. Alhoewel hij al bijna 8 jaar is blijft hij nog altijd dat kinderkoppie houden en zijn speelse natuur. Hij heeft een soort blonde-labrador-pup-energie over zich vind we. Hij apporteert en heeft een favoriete muis daarvoor. Propjes papier zijn ook heel leuk trouwens en hij is gek van vliegjes vangen. Hier zit hij heel nieuwsgierig te loeren wat er allemaal op mijn werkbureau ligt. Heerlijk geurende lappen leer die ik vandaag bij de groothandel gehaald heb geven een heerlijke geur af. Ook voor katjes dus.....
Cees is one of our four sweet furry babies. Eventhough he will be 8 years old soon he still has that round babyface and his very playfull nature. We find he has a kind of blond-lab-pup-energy over him. He fetches and has a favorite mouse just for it. Balls of paper are fun too and he loves catching flies. Here he is very curious about what's on my worktable. Lovely wonderful smelling hides of leather I got today from the wholesaler. Great smell for kitties too I guess.....


Wat heel typisch is aan Cees is dat hij echt een papa's kindje is....  Door de week ligt hij graag op schoot bij me, ligt naast me in bed en komt geregeld om een knuffel vragen, maar zo gauw Henk thuis is besta ik niet meer. Hij is gek van Henk. En vanavond bleek dus dat hij net zo gek op mijn broer, Gerrit is. Normaal ligt Cees direkt onder de bank wanneer er iemand voor de deur staat. En nu? Hij kroop gelijk bij Gerrit op schoot en likte zijn hand helemaal af!! Echt ongekend, maar heel erg fijn, omdat mijn broer tijdens onze vakantie hier in huis zit. Dat zit helemaal goed dus.....
Very typical of Cees is that he is a real daddy's boy...  During the week he will lay on my lap a lot, sleeps next to me in bed and regularly comes to get a hug from me, but as soon as Henk steps through the door I no longer exist for him. He Loves Henk. And tonight I found out he is just as fond of my brother, Gerrit, too. Normally Cees will dive under the couch when there is someone at the door. And now? He sat on my brothers lap in a minute and licked his hand completely clean!! Really unpresedented, but very nice to see and know, because my brother will be staying in our house when we are on holiday. That will work out just fine..... 

3 opmerkingen:

  1. Looks like they are going to have alot of fun together while you are gone! :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. So sweet! I love furbabies :) Sinatra received a package in the mail today and he was so excited! He says thank you sooo much!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Cee's is gorgeous. My daughter's cat loves her to bits but if she's been away he sulks when she comes back. Have a lovely holiday.
    Ali x

    BeantwoordenVerwijderen