maandag 20 augustus 2012

Advies gevraagd // Advice wanted

De werkweek is voor Henk weer begonnen en ik zit weer tot vrijdag alleen thuis. In hele kleine beetjes per keer quilt ik weer een beetje en schiet stiekem best wel op met de babyquilt. Zou ik hem dan toch nog op tijd af kunnen krijgen??? Ik ben al een eind op weg in elk geval. Op een puntje na dan. Ik weet niet goed wat ik moet doen met de paisley-blokken in de buitenrand. Eerst was ik van plan hier feathers in te quilten, maar nu twijfel ik er een beetje over. Zou dat wel tot zijn recht komen? Is het wel nodig?? Wordt het niet een beetje te druk???  En meer van dit soort vragen. Dus, vandaar jullie advies gevraagd; wat zouden jullie doen met dat paisleyblok in de buitenrand??? 
The working week has started again for Henk and I'm on my own at home again. In very small portions every session I've been quilting again and slowly but surely am getting quilte a bit done on that babyquilt. Could I finish it in time after all??? I'm surtainly getting there. Except for one small thing. I'm not really sure what to do with the paisley block in the outside border. I was planning on quilting feathers in them, but now I question myself if I should. Would it look good? Is it nescecerry?? Wouldn't it get a bit to crowded??? And many more of these kinds of questions. So, hence my blog title; what would you do with the paisley block in the outside border???
Zoals je misschien wel kunt zien heb ik de bruine stukjes in de buitenrand plat gemeanderd. De rest heb ik al in de naad gequilt, maar dat vind ik niet echt onder quilten vallen. Toch twijfel ik of ik nu nog een druk ontwerp in de donkerroze blokken moet quilten. Ben bang dat het een beetje 'to much' word, of niet?? Normaal verlaat ik me dus ook veel op Henk zijn mening, maar die komt vrijdag pas weer thuis en dan wil ik al aan het afbiezen bezig zijn..... Nog maar een nachtje over slapen dan. 
As you can see I already stippled the brown parts down in that outer border. The rest of it I already quilted in the ditch, but that doesn't count as quilting in my book. Eventhough, I am hasitant about adding a busy design in those dark pink blocks. Afraid it will become a bit 'to much', or not?? Normally I relay a lot on Henk his oppinion in these matters, but he won't be home untill friday and by than I want to be sewing the binding on.....   I'll have to sleep on this one.



Cees is erg fotogeniek op zijn eigen manier.... De gekker de slaappositie is, de beter. Op de eerste foto is hij diep in slaap, op de tweede net wakker en op de derde foto is te zien hoe hij nog even lekker tv bleef liggen kijken met zijn pa. 
Cees is a very photpgenic in his own way......  The stranger his sleeping position is, the better. On the first one he was fast asleep, the second one he just woken up and on the third he stayed like this for a while watching tv with his dad.....

1 opmerking:

  1. I think your original plan of quilting feathers in the blocks is a great idea! I don't think it would be 'too much'. It is a beautiful quilt. Love the pics of Cees....so cute!

    BeantwoordenVerwijderen