dinsdag 28 augustus 2012

27 days to go // Nog 27 dagen te gaan

Franklin TN
Het begint nu lekker op te schieten he? Minder dan een maand nog maar en die laatste weken zijn nog aardig vol geboekt ook. De lijst met spullen die mee moeten is weer tevoorschijn gehaald, een lijstje van spulletjes die ik nog moet kopen is ook al begonnen en ik denk dat ik zo maar vast een kleine koffer neer ga zetten voor de eerste spulletjes. Zo naar de apotheek voor een medicijnen paspoort en naar de drogist om de reisapotheek compleet te maken. De huurauto is betaald en ook de huurrolstoel is geregeld. We zouden eerst een rolstoel van hier meenemen (die kan ik hier gratis huren) maar het gedoe van dat ding inpakken, laten sealen en meenemen als bagage leek ons echt te veel moeite. Nu betaal ik er wel wat voor (rolstoel huren in Amerika is dus duidelijk NIET gratis) maar zijn we van een hoop gedoe af.
Savannah GA
We are getting close now, aren't we?! Less than a month to go and the last weeks are fairly busy too. The list of things to take with us is whipped out again, the list of things I have to buy is started and I think I will get a small suitcase from the attic to put the first stuff in. Today I will go to the pharmacy for a medication passport and visit the drugstore to complete our travel pharmacy again. The rental car is paid for and the rental wheelchair is booked. We were planning to bring our own rental wheelchair (over here I can rent it for free) but the hassle of parcel up, sealing and bring with us as luggage was really a bit too much trouble for us. Now I'll have to pay for it (renting a wheelchair in the US is NOT free at all) but we have a lot less fuss this way. 
Fürstenau 2011
Aankomend weekend gaan we eerst lekker een weekend weg met een groep vrienden naar Furstenau Dld, om lekker te gaan terreinrijden. Altijd erg gezellig en dit keer weer een grotere groep dan vorig jaar.
Het weekend daarop gaan we zaterdagavond op verjaardagsvisite en zondag naar andere vrienden. Het weekend dáárna heb ik zaterdag een workshop quilt-ontwerpen van Jaqueline de Jong (zie deze post), 's avonds de buurt-bbq en zondag een receptie voor een zo-veel-jarig-huwelijk.
En dan, het weekend dáárna ga ik pakken want die zondag vertrekken we al naar Dusseldorf Dld. waar we een nachtje in een hotel zijn voor we die maandagochtend vroeg vliegen naar de USA!!
Pakken van koffers is gelukkig iets waar ik redelijk goed in ben en ook niet zenuwachtig van word. Ik zorg gewoon dat ik alle was schoon en in de kast heb liggen. Zaterdag legt Henk dan de koffers op het bed en pak ik binnen een uur de hele boel in. Simpel, geen stress, klaar. Wat het ook makkelijk maakt is dat ik er altijd maar aan denk dat wanneer ik iets mocht vergeten ik het in Amerika gewoon kan kopen. Simpel toch??? Snap werkelijk niet waarom mensen het zo moeilijk maken.
Fürstenau 2011
This upcoming weekend we are going offroading with a fun group of friends in Fürstenau, Germany. Always very fun and this time the group is even bigger than last year. 
The weekend after thát we have a birthday-visit for saterday evening and going for a casual visit to other friends on sundag.
The weekend after thát on saturday I'll have that workshop with Jacqueline de Jong (read this post) and in the evening a neighborhood-bbq and on sunday a reception for a wedding-anniversary.
And than, the weekend after thát I will be packing our suitcases for that sunday we are driving to Dusseldorf, Germany where we will stay in a hotel before flying to the USA on monday!!
Packing of the suitcases is fortunally something I'm good at and really is no reason for stress with me. I make sure to have everything clean and folded in the wardrobe. Henk than will lay the suitcases on the bed and within an hour I will have them packed. Simple, no stress, done. What makes a big difference is that I'll remember myself that when I should forget something, I can always buy it in the US. Easy peasy.  I really don't get why some people make such a fuss about it.
Dus, ik hoop dat de weken voorbij vliegen, want ik ben er helemaal klaar voor!! Heb er zo zin in!! Nog 27 dagen.....
So, I hope these last weeks will fly by, because I'm ready for it!! I'm so looking forward to it!! Still 27 days to go....

2 opmerkingen:

  1. Keeping busy until the day you leave is a good way to make the time fly. How exciting! Anticipation is fun--not as fun as the actual vacation, but fun nevertheless.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. What fun. As Kristi said, the anticipation is alot of fun as well. Hope the time passes by quickly for you!

    BeantwoordenVerwijderen