woensdag 4 juli 2012

Summer and sorrows // Zomer en zorgen

Terwijl mijn amerikaanse vriendinnen een feestdag hebben vandaag - Independence Day - heb ik ook redelijk tevreden. Met het weer dan. Lekker weer, warm, perfect voor dat stijve fibro-lijf van mij. De jongens hebben ook de tijd van hun leven, want ze mogen nu al vier dagen achter elkaar lekker naar buiten. Dat mag alleen als ik erbij ben, om ze in de gaten te houden en op letten dat ze geen vluchtpogingen doen. Niet dat ze dat ooit gedaan hebben, maar je weet maar nooit. Vooral Bram is lenig en snel en kan ontzettend hoog springen, dus die hou ik altijd extra in de smiezen. Eerder was ik dan ook constant bij ze, op het terras, maar tegenwoordig ga ik rustig aan de naaimachien zitten en loop elk half uurtje even naar buiten, katten tellen zeg maar.
While my american girlsfriends are having a holiday - Independence Day - I'm doing rather well too. That is, with the weather. Nice and warm, perfect for that stiff fibro-body of mine.
The boys are having the time of their lives too, for the are outside for the fourth day on a row now. They are only allowed when I'm present, to keep an eye on them and keep them from taken a try to get out of our garden. They never did so far, but you'll never know. Specially Bram I'm keeping my eyes on, for he is so quick and limber and he can jump very high.  Before I was always with them in the garden on the patio, but recently I will just go inside to sew or something else and just check on them every now and then, counting cats so to say.
Verschrikkelijk // Terrible
Vandaag ook weer een poging gedaan om te quilten, maar dat gaat dus helemaal niet goed. Die arm zit me goed dwars, kan geen rechte lijn quilten. ( voor de niet-quilters; het ondertransport staat uit met quilten, ik moet zelf sturen. Vooral met in de naad quilten moet je mooi recht kunnen stikken, vooruit, achteruit, naar links en rechts. De quilt is te groot om hem voor elke naad te kunnen draaien.)  Ik ben de quilt verschrikkelijk aan het verklooien. Ik ben zéér ontevreden tot nu toe. Heb stukken uitgehaald en over gedaan, maar daar heb ik eigenlijk de puf niet voor. Vandaag heb ik het anderhalf uur vol kunnen houden, maar op deze manier wordt de pijn in die schouder alleen maar erger. Voor mezelf ben ik er nu uit; ik ga die naaimachine kopen. Ik zal het voor de vorm nog wel aan Henk vragen wat hij vindt (:-D ), maar volgens mij moet het kunnen.
Today I made another attempt on quilting, but that's not going well. That stupid arm and shoulder is bothering me very much, can't even quilt a straight line. (for the non-quilters; while quilting the bottem feed is swiched off, I have to move the quilt myself. Specially with stiching in the ditch you need to quilt very straight following the lines, forward, backwards, to the left and to the right. The quilt is to big to turn it for every line to make it easier.) I am really messing up this quilt big! I'm very disgrundled so far. I picked out serveral lines and did them again, but I really don't have the energy to keep doing this. Today I kept up for one and a half hour, but this way I'm making the pain in my shoulder even worse.  I desided today I'm going to buy that sewingmachine. For good form I will ask Henk his oppinion (;-D), but I think it's possible.
Geen enkele rechte lijn!!! // Not a single straigt line!!!

2 opmerkingen:

  1. It looks straight to me but I think the new machine is a good idea. Hugs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Your quilting looks great to me! I don't know how you did the hearts on the machine. I would love to have a longarm machine but too much money!
    Love the quilt!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen