donderdag 5 juli 2012

Rustig aan // Taking it slow

Wat klopt hier niet???  Zo leeg aan tafel...
Yep, ik heb besloten maar eens even een weekje niet te quilten. De pijn in mijn schouder is onhoudbaar en maakt het zo goed als onmogelijk om nog netjes te kunnen quilten. Ik kan dit niet langer negeren en neem nu maar even echt rust. Alhoewel ik dan niet kan quilten, borduren en met de handen werken gaat nog prima, zo lang ik mijn bovenarm maar stil hou.
What is wrong with this picture??? A very empty table....
Yep, I decided to take a break from quilting for at least a week. The pain in my shoulder is intolerable and makes it next to impossible to quilt neatly. I can't ignore this any longer and will take some real rest for now. And although I can't quilt for now, embroidery and working with my hands is no problem, as long as I keep my upperarm still. 
Eerst heb ik van twee oude stropdassen van mijn schoonvader twee "mitella's" gemaakt, zodat ik me er echt aan hou mijn arm stil te houden. Zo'n belachelijk grote lap stof vind ik geen gezicht en op deze manier ziet het er niet al te suf uit (hoop ik). De stropdassen zijn ook nog eens van 100% zijde, dus zal het niet gaan schuren in mijn nek.
First thing I did today was making slings of two old ties that belonged to my father-in-law. This way I will keep in mind I don't use my arm to much. A normal sling is so awful and this way I don't look like a dork (I hope). The ties are made of 100% silk, so it shouldn't scrape to much.
Verder ben ik een beetje aan het tekenen geweest - wat dus ook al niet al te lang wil - om te oefenen op mijn 'feathers' die ik in de grootste blokken van de buitenrand wil maken. Ik heb de slag al redelijk te pakken.
Ook heb ik nog wat lapjes zitten vouwen die ik nog over had van het hortensia-quiltje. Ik ga er waarschijnlijk nog ééntje maken. Ook wil ik nog een paars/roze versie van maken, dus als handwerk heb ik voorlopig zat te doen. Zo kan ik toch creatief bezig zijn zonder mijn lijf al te veel te belasten. Misschien ook wel wat om straks op vakantie te doen tijdens de lange vluchten.
Furthermore I have been drawing - something I can't do for long - to practice my 'feathers' I want to quilt in the largest blocks of the outer border. I'm really getting the hang on those.
Also been working on some patches of fabric that were left over from the hydrangea-quilt. I'm thinking about making another one. I also want to make a pink/purple version of that quilt. You see, I have more than enough to keep me occupied for a while without asking to much of my sore body. Maybe I could take it along on vacation, to do during those long flights.
Hortensia-quiltje // Hydrangea-quilt

4 opmerkingen:

  1. The hydrangeas are beautiful. Hope you're feeling better soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh gosh Bianca, I hope you are feeling better soon! The hydrangeas are gorgeous and I love how that quilt is put together. Take care my friend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I must say that you look very stylish with the tie sling! Great idea!!
    Hope you feel better soon. Love the hydrangea quilt!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi! I've never been on your blog before, but I saw this hydrangea and I couldn't stop me from writing how amazing it is!
    I'd like to know how to made the flowers... if itsn't top secret!!
    Good luck for your arm :)
    Bye bye from Italy!

    BeantwoordenVerwijderen