zaterdag 14 juli 2012

Officieel gek verklaard // Officially declared silly


Weet je nog, die Gekkies Wedstrijd waar mijn jongens aan mee deden? Dirk is tweede geworden in de Pure Gekkigheid!!!  De hele uitslag kun je hier lezen. Nummer 1 is Trooper, erg terecht.
Remember the Silly Contest my four boys entered?? Dirk got second place in Pure Silliness!!! The full article you can read here.  Number one was Trooper and quite deserving too;



Voor mij was het ook een te gekke dag, die nog lang niet over is. Om 10 uur stonden we in de winkel waar mijn nieuwe speeltje klaar stond om bij ons te komen wonen. 1 van de extra voetjes lag al klaar, de andere wordt nog geleverd vanaf de importeur. Mijn 'oude' Janome hadden we gelijk mee genomen, zodat hij eens even goed onderhouden en schoongemaakt kan worden. Dat beestje blijf ik natuurlijk gewoon gebruiken. Altijd handig als de grote jongen op quilten is in- en opgesteld, maar even iets gewoon moet naaien. Scheelt weer een hoop werk. Erg luxe moet ik zeggen, twee naaimachines hebben....
For myself is was a fun day too, which is far from over. Ten o'clock sharp we were in the shop where my new toy was waiting to come and live with us. One of the extra feet was there, but the other will be backordered from the importer. We took my 'old' machine with us, so he could get a thorough maintenance and cleaning. That sweety will still be used ofcourse. Very handy when ever the big boy is set up for quilting and I have to sew something quickly. A lot of work spared that way. I have to admit it's very luxurious to have two sewingmachines....
Eerst heeft Henk me geholpen met de hele boel uitpakken, zodat ik daarna op mijn gemakje alle dingetjes en datjes kon bekijken en bedenken waar dát nu weer voor was. Er zitten echt ontiegelijk veel voetjes bij, waar ik nog geen idee had waar die voor waren. De pedaal met oprolsnoertje is grappig luxe en over nagedacht. Het stroomsnoer is werkelijk het enige waar ik van zeg; die had wel es wat langer gemogen. Daar moet ik dus een verlengsnoer bij hebben. Ook moet ik op de middelste plaats gaan zitten in het vervolg, want anders kan ik de kniehevel niet gebruiken. Die komt anders precies tegen de tafelpoot aan. Maar al die handige vakjes, op de voetjes gemaakt, de tiptoetsscherm en het selecteerwiel dat werkt als een muis zeg maar, alles is even goed over nagedacht en functioneel......   Ik geloof dat ik een beetje verliefd ben.....
First Henk helped me with unpacking everything, so I could sit down and look at every gadget and thingies that were there and try to think what everything was for. There are just absurdly many feet with this machine and most of them I have now clue what they are for. The pedal with the cable rewind in it is funny luxurious and thought about. The powercord is the only thing I would want to change for a longer one. I have to use an extensioncord. Also I have to take the middel seat at the table because otherwise I can't use the knee lever. That bumps in to the table leg when sitting on my usual spot. But all those nifty compartments, made special for every foot, the touchscreen and the wheel to select, it works kind of like a mouse, everything is very much thought about and slick and .... well.... perfect!  I think I'm a bit in love..... 

Nadat ik alles had bekeken, een plekje heb gegeven en opgeruimd had, heb ik een proef quiltlapje erbij gepakt en als eerste het quiltvoetje uit geprobeerd. Oh jongens, wat loopt dat ding lekker zacht en soepel. Ik kan om een of andere reden ook veel sneller naaien en quilten. Het gaat gewoon heel vloeiend. Lekker.
Nu zit ik even te rusten, want mijn schouder is nog steeds niks beter. Die week rust heeft helaas niks gedaan. Strakjes ga ik met wat gewone lapjes wat steekjes en standjes proberen. Moet dat ding nog even leren kennen zeg maar.
BLIJ MET EEN LIEVE MAN EN EEN GEVULDE SPAARREKENING!!
After I looked at every single thing, gave it a spot and cleaned everything up, I took my test-quilting piece and tried the quiltfoot first. Oh boy, that machine works so easy and smooth. For a strange reason I can move and quilt much faster dan usual. It just works so easy. Fantastic.
Now I'm taking a break, because my shoulder is still not better. That week of rest didn't do much regrettably. Later I will get some scraps and try some cute stiches and gadgets. I'll first have to get to know him.
THANKFUL FOR A GOOD HUSBAND AND A FULL SAVINGSACCOUNT!!

5 opmerkingen:

  1. Congratulations on your silly cat, and also on the new machine. Looks like you'll have lots of fun!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Congrats to the boys and I know you are going to love your new machine! Take care of your shoulder so you can carry all those shopping bags from quilt shops while on vacation soon!
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Congrats to your boy! What an honor for him. That machine looks awesome! No wonder you were so excited. Congrats and have fun using it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een leuke foto..... Eén van mijn katten was ook zo gek op water. En dan je nieuwe aanwinst. Proficiat. Een tip: Ik heb een speciale trolly besteld van Janomee waarin ik mijn machine kan opbergen. Als ik ergens heen moet met naaimachine kan ik hem netjes achter mij aan trekken en hoef ik er niet mee te zeulen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Congratulations. What a beautiful new machine. I love how they put the feet in the machine instead of a separate container. That's so convenient. Enjoy getting to know him. Lane

    BeantwoordenVerwijderen