donderdag 12 juli 2012

Nieuwe inspiratie // New inspiration

Door een gelukkig toeval (en al eerder gezegd; als ik in 'toeval' zou geloven) ben ik met mijn leer-hobby weer op een nieuw spoor gezet. Een lieve kennis vroeg of ik eens wilde denken om voor haar hond een mooie halsband te maken. Ze had een mooie gezien maar die was gewoon absurd duur. Nu ik een middag en avond op internet aan het surfen ben geweest zit ik zo boordevol ideeën voor leuke, aparte, gekke en vooral unieke halsbanden, dat ik daar wel es wat meer in kan zien.....
Due to a happy coincidence (and I said before; if I would believe in coincidences) I was put on another track  regarding my leather-hobby. A dear acquaintance asked me if I wanted to consider making a nice collar for her dog. She had seen a beautiful one, but it was absurdly expensive. Now I have been surfing the web for an afternoon and evening I am so full of ideas for cute, distinct, loony but above all unique dog collars, it could be the thing I could do more with.......
Natuurlijk hebben ze in amerika veel meer leukere 'western stuff' voor leerbewerking en versieringen. Ik heb hier in nederland wel wát spulletjes, zoals alles wat ik aan mijn eigen "cowgirl bag" heb genageld (letterlijk) maar lang niet zo veel keus als daar. En als bonus heb ik een winkelketen in dit spul gevonden die in drie steden zit waar wij dus ook komen. Wheeeehaaaa!!!
Ofcourse in america there is a lot more 'western stuff' available for leather and embellishments. Sure, I found some here in the Netherlands, about everything that's nailed to my "cowgirl bag" (literally), but not nearly as much as over there. And it so happened that I found a store with three shops in cities where we are coming through. Wheeehaaa!!! 
Dus, binnenkort maar weer eens naar mijn leergroothandelaar en mooi dik zwart leer scoren en misschien al eens wat proef-riempjes maken. Ook fijn en vast niet toevallig; mijn nieuwe naaimachine (die ik over twee nachtjes op mag gaan halen) is ook sterk genoeg om leer te naaien. Heb ik nog speciaal naar gevraagd. Anders zou ik ook mijn 'oude' machine hier voor kunnen gebruiken, want zij heeft zichzelf hier al mee bewezen.
So, soon will be going to my leather-wholesaler and score some nice thick black leather. Maybe make some test-collars? Also very nice and probably not accidental; my new sewingmachine (which I can pick up in two days) is strong enough to sew leather. I asked the sales-lady to be sure. Otherwise I always can use my 'old' machine to do this, because she has already proven herself....

3 opmerkingen:

  1. I didn't realize you did leatherwork, too. Your talents are quite remarkable!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I didn't know you worked with leather either! You are going to love your new machine and the South!!!
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You work with leather as well?! Wow, you will certainly find some wonderful embellishments when you are over here then. Have fun shopping!

    BeantwoordenVerwijderen