vrijdag 6 juli 2012

Moeilijker dan je denkt // Tougher than you think.

This is how I feel by now already!
En het ergste is; dit is nog maar 2/3 van alle foto's
And the worst part is; this is just 2/3 of the lot.
Niks doen, je gebruiksarm niet gebruiken, rust nemen.....   Dát valt dus echt niet mee hoor!!! Ondanks mijn werkeloosheid ben ik er altijd trots op geweest dat ik me nooit verveel. Ik heb zo veel hobbies dat niemand het echt kan bijhouden waar ik nu weer mee bezig ben. Ik zelf ook niet. Nu ik het kalm aan moet doen dacht ik nog zat om handen te hebben om de dagen te vullen. Vanmorgen zette ik mij dus ook aan tafel om eindelijk eens al die vakantiefoto's van twee jaar terug in te gaan plakken (alle 2786....) Eerst allemaal op volgorde leggen, want die fotosite waar ik ze bestel maakt er wel altijd een rommeltje van. Daar was ik toch al weer meer dan twee uur mee bezig. Toen de folders, rekeningen en bonnetjes door genomen welke ik ook in wil plakken, weer een uur voorbij. Maar toen ik dus eindelijk de foto's zelf echt in wilde plakken, kwam ik er dus achter dat ik dat duidelijk niet met links kan. En met rechts moest ik mijn arm te hoog bewegen om die lijm er op te krijgen, dat het dus geen klus voor nu blijkt te zijn.....  Jammer, wilde voor de vakantie deze eerst ingeplakt hebben, anders stapelt het zo op he?!
Doing nothing, not using your user-arm, taking some rest..... Thát isn't as easy as it sounds you know!!! 
Despite I don't have a job I always was proud that I never had time to get bored. I got so many hobbies that no one can keep up with what I'm making at any moment. Not even me. Now that I have to take it easy I realy thought I still would have more than enough things to keep me busy. So, this morning at sat down at the diningroomtable to finally glue all the vacationpictures ( all 2786 of them....) of our holiday two years ago in albums. First I had to put them in sequence, for the site I order my photographs from always makes a real mess of it. That took me a good two hours. Than I sorted the flyers, tickets and reseipts that I wanted to go in the albums also, another hour spend. But then I wanted to start glueing the pictures and found out that I can't possible do that with my left hand. And with my right hand I had to lift my arm up so much to glue, that it's obvious this is a job to do another time also......  To bad, I wanted this done before we go on vacation again, otherwise it will pile up so much, don't you think?! 
For all my doggie friends!

3 opmerkingen:

  1. Bless you! I scrapbook in the floor. Maybe if you sat in the floor you could glue.
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Well the one good thing is that you put them all in order and they are ready to be glued. That is a BIG step. Hope you can glue them soon! Like the idea of gluing on the floor like the other poster mentioned.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bianca, take care of that shoulder and arm! That is a lot of pictures to glue in a book!!! But, exciting. And soon, you will have more of the deep South :)
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen