zondag 1 juli 2012

Let the quilting begin!!!

De quilt is voor het grootste deel gesandwicht. De randen moeten nog, maar dat doe ik als ik het middendeel heb gequilt. Dan heb ik weer genoeg spelden om de randen opnieuw op te spannen en die goed te sandwichen. Beetje etappe-werk, maar kan effe niet anders.
The quilt is sandwiched for the most part. The borders are still lose, but I will do that after I quilted the middle part. By then I have enough pins to clamp the borders again and baist them properly. Bit of a messy kind of sandwiching, but it will have to do.
De achterkant van de quilt // The back of the quilt
De ster ga ik in de naad quilten en de  lichte delen van de middenster ga ik meanderen of op een andere manier plat quilten, zodat de ster mooi omhoog komt. Op de vierkanten van het middenblok heb ik een hart getekend, die dan ook opbolt. De driehoeken van randen doe ik elk op een andere manier quilten. Een kriebeltje met hartjes, boogjes, rondjes, krulletjes, noem maar op. Ik ga morgen even een proeflapje maken waar ik het een en ander op uit kan proberen. 
The star I'm going to stich in the dich and the lighter parts I will stipple or quilt flat on another way, so the star will "pop" nicely and will stand out more. I've drawn a big heart on the squares of the middle blok so they will pop up too. The triangles of strips I;m going to give each strip its own design of stippling, curls, circles, heartie kind of squicklies, you name it. Tomorrow I'm making a practice piece to try stuff out before I begin.
De eerste rand komt dus dat harten-randje. De grote buitenrand wil ik de bruine stukken met rondjes plat quilten, de roze stukken een rastertje ofzo en in de paisley-stukken wil ik een mooi ontwerpje voor maken. Ik heb er al meerdere boeken bij gepakt, maar ben er nog niet helemaal uit. 
De garens die ik ga gebruiken liggen bij de tekening die ik zover al heb. Roze, roze met een glitter en zilver. 
The first border will have that heart-string on it. The big outside border I will stipple the brown pieces flat with little circles, the pink pieces will get a grid or something like that and in the paisley-pieces I want to make a nice design for. I already have some books to get inspiration from, but I'm not quiet sure yet.
The threads I will use are laying with the drawings I have for the paisleypieces so far. Pink, pink with glitter and silver.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen