zaterdag 7 juli 2012

Happy, happy, HAPPY!!!!

Oh boy, wat ben ik blij. Zo blij als een klein kind. Of nog leuker op zijn amerikaans; Zo blij als een teek op een dikke hond....  Gekke amerikanen.... ;-D
Oh, waarom???  Wij, Henk en ik, hebben vanmiddag mijn nieuwe liefde besteld. Die mooierd die ik vorige week al liet zien, de Janome 7700 Horizon!!!  Wheeehooooo!!!!
Oh boy, I'm so happy. As happy as a small child. Or even funnier in southern slang; As happy as a tick on a fat dog....  Crazy americans.... ;-D  Oh, why?? We, Henk and I, ordered this afternoon the new love in my life. That beautiful boy I showed you last week, the Janome 7700 Horizon!!!  Wheeeeehooooooo!!!! 
Ik kon hem ook al dinsdag ophalen, maar hij is nogal zwaar - 12 kilo - en veel te zwaar om te tillen voor mij. Met of zonder ontstoken schouder. En aangezien Henk de hele week van huis is zal ik nog iets meer geduld moeten hebben tot volgende week zaterdag. Nouja, misschien maar goed, want ik zou een weekje rust houden en als deze schoonheid hier op tafel staat denk je toch niet dat ik me dáár aan kan houden?
I could pick it up on tuesday, but he is quite heavy - 27 pounds - and far to heavy for me to lift, with or without an inflammed shoulder. And since Henk is on the road all week I have to practice some more patience untill next saturday. Oh well, maybe for the best, because I would take a week of rest and once that beauty is sitting on my table you don't really think I could hold myself to that rest, do you??? 
With an extension table!! 
Met een extra aanschuiftafel!!
Ik heb mijn oude machine niet ingeruild, die hou ik ook. Daardoor konden ze ook een leuke prijs maken en heb ik er nog twee - vrij dure - extra voetjes bij gekregen die voor het quilten heel erg handig zijn. Natuurlijk heb ik ook echt even met hem gewerkt, wat steekjes uitgeprobeerd en het quilten geprobeerd op een proeflap die ik mee had genomen. Hij loopt zo heerlijk soepel en allemachtig wat een beest van een machine!!! Groot, breed, zwaar en oersterk. Hij kan ook makkelijk leer naaien volgens de dealer, dus dat is natuurlijk een geweldige bijkomstigheid. En al die voetjes en standjes en steken.....  Ik word er haast "high" van, zo geweldige en 'serieuze' machine als dit is. Nu voel ik me haast nog meer een 'echte quilter'...... Stom he?
Bias Band Binder Foot (extra foot)
I didn't traided in my current machine, I'm keeping that too. Therefor they could make a very nice price and I negotiated two - quite exspensive - extra feet with it too which are very handy for quilting. Ofcourse I also worked on it for a while, tried some stitches and actual quilting on a sample piece I took with me. He is working so quiet and smooth and O. My. Word. what an animal of a machine!! Big, strong, heavy and sturdy. He also can sew easely through leather according to the dealer, so that's an extra plus ofcourse. And all those feet and settings and stitches....  I'm getting almost "high", such a great and 'serious' machine this is. Now I almost feel more a "real quilter"......  Stupid, isn't it?? 
Ditch Quilting Foot
Maar nu ik bij deze machine een speciaal voetje heb bedongen die dus die stitch in the ditch mooier maakt, heb ik besloten de delen die al gequilt heb, maar niet tevreden mee ben uit ga halen. Ja, ik weet het, een hoop extra werk, maar ik ben er gewoonweg niet tevreden mee. Als het voor mezelf zou maken zou ik dat ook doen, maar deze is als cadeau voor iemand bedoelt dus is het gewoon noodzaak! Punt.
Now that I negotioated an extra foot which makes ditch quilting easier, I decided I'm taking out the parts I quilted already but am not happy with. Yes, I know, it's a lot of extra work, but I'm simpley not satisfied with it. If I would make it for myself I would do that and this one is meant as a gift so it's mandatory! 
Nou, hou er maar vast rekening mee dat ik de aankomende tijd het vaak over mijn nieuwe speeltje zal hebben. Niet om ogen uit te steken, niet om op te scheppen, gewoon omdat ik blij ben en dit wil delen. Hoop dat niemand me dit kwalijk zal nemen......
Well, bear in mind that for a period I will talk a lot about my new 'toy'. Not to brag, not to make any one envious, just because I am happy and I want to share this. I hope no one will resent me for it...... 
And he is cat-approved!!
Picture of Quilted with Love
 (click)

6 opmerkingen:

  1. I am so happy for you! You deserve it!! Please keep us updated on how well it works.
    Hugs
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Congratulations, and have fun sewing!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. That's wonderful! Congratulations and have fun with it.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. OMG!!!!!!! That is the machine I want!!!! I envy you soooo much!! haha! Enjoy it!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow lucky you i want that machine ..............happy sewing !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. You have made a great choice - I love my 7700! Happy sewing!

    BeantwoordenVerwijderen