zaterdag 21 juli 2012

A new way of life // Een andere manier van leven

David and Goliath....
Dát is wat ik zal moeten leren nu....  Alhoewel ik heus wel geloof dat die pijnlijke schouder wel weer goed zal komen, zal ik toch dingen aan moeten gaan passen om te voorkomen dat dit weer gebeurd.
Punt 1;  Naaien. Niet meer uren achter elkaar doorgaan, vaker pauze nemen en aan mijn houding denken. Om dit laatste punt gaan we nu een betere werkplek voor me creëren die beter aan mijn eisen voldoet. De machine staat gewoon te hoog nu en dus gaan we een bureau kopen/maken waar de naaimachine in verzonken komt. Dan zal ik waarschijnlijk veel makkelijker kunnen naaien en belast ik mijn schouders niet meer zo erg.
This will come my new workspace after clearing this...
Thát's what I need to learn now.... Eventhough I really think this pain in my shoulder will pass, I will have to adapt some things in my life to prevent this from happening again.
Point 1; Sewing. Don't go for hours on an end, take more breaks and mind my posture. To help on this last point we will create a better workingspace to meet my needs. The machine is just standing to high now and we will buy/make a desk where the sewingmachine will sink in to. Than the sewing will be much easier and I won't burden my shoulders too much.
Punt 2; Hulp zoeken. Dat ik niet werk en de hele week thuis ben vind ik al erg, maar nu ik zelfs mijn huishouden niet goed kan doen is het nog veel moeilijker. Wil ik kunnen blijven naaien, dan zal ik andere dingen op moeten geven. Dat betekend dus hulp in de huishouding zoeken. Daar ga ik dus binnenkort naar informeren of ik hulp kan krijgen via de thuiszorg. Zo niet, dan zoek ik zelf wel iemand. Twee of drie uurtjes per week zouden al meer dan genoeg zijn. Puur voor de 'zware dingen' zoals de badkamer en boven alles stofzuigen. Helpen met de keuken es goed uitsoppen en de ramen aan de binnenkant eens doen. Al die dingen die nu als eerste blijven liggen als de puf op is.
Point 2; Seeking help. The fact that I don't work and am at home the whole week I find bad enough, but now I even can't keep our house clean the way I want is so much more difficult. But, if I want to stay sewing I will have to give up other things. That means seek help for the house chores. This week I will inform with a healthcare orginazation if I'm eligible for help from them. If not, I will look for someone myself. Two or three hours per week will be more than enough. It's just for the 'hard stuff' like doing the bathroom properly and vacuuming upstairs. Some help with cleaning the kitchen extensively and cleaning the windows on the inside. All those things that will be left undone when the energy is drained.
Take time to smell the roses.....

4 opmerkingen:

  1. Good plans. You do need to make some changes so you are not in so much pain.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb zelf de seweasy tafel en het werkt zoveel prettiger als je lager kan werken en je hoeft de naaimachine niet steeds te verplaatsen. Ik houd het ook langer vol om aan de naaimachine te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede beslissingen. Werkhouding is zo belangrijk. Misschien een stoel die je zelf gemakkelijk op hoogte kan stellen? Ik heb een verrijdbare. Scheelt zoveel energie bij het opstaan. En dan je hulp. Het is altijd heel moeilijk om die dingen uit handen te geven maar geloof mij.... Het is heerlijk als je weet dat er een keer per week iemand komt die het zware werk voor je doet. Je houdt dan zoveel energie over. Doen hoor!!!!!! En als je een leuke treft is het nog gezellig ook....

    BeantwoordenVerwijderen