donderdag 28 juni 2012

"Try to relax" he said // "Probeer te ontspannen" zei hij

Zó kun je ook relaxen... // That's one way to relax....
Net wanneer ik denk dat het allemaal weer wat beter gaat krijg ik weer een nieuwe lading op mijn schouders. Nouja, IN mijn schouders dan.  Vanmorgen naar de dokter geweest en zijn conclusie; schouderkapsel en aanhechtingen van spieren en pezen op mijn schouderblad zijn  ontstoken. "Tja, niks aan te doen, doe maar rustig aan en hier wat spierverslappers voor de nacht. Kan wel even duren voor het over is en probeer wat te ontspannen. Je hebt erg veel spierspanning.”   Ja, duuuh.... Dat heet fibromyalgie. Waarschijnlijk ook de reden waarom het zo hevig pijn doet, met fibro komt alles harder binnen en het zorgt er voor dat het ook langer duurt voor ik herstel. Fijn..... 
Just when I think it's all getting a bit better I get a new load on my shoulders to bear. Well, more IN my shoulder.  Went to the docter's this morning and his conclusion; inflammetion of the shouldercapsule and tendon and muscle attachments. " yeah, not much to do about that, take it easy and here are some muscle relaxers. Could take a while for it's over and try to relax more. You have far too much muscular tension."
Yeah, duuuhhh,..... that's called fibromyalgia. Probably the reason why it hurts so much; having fibro everything feels more intense and it takes more time to recover.  Just great.....
Nou, vandaag zal ik braaf zijn en rust houden en dan zie ik morgen wel hoe ik me voel na die spierverslapper vanavond. (die moet ik voor het slapen nemen, word je schijnbaar duf van)
Morgen ga ik dan de quilttop strijken, de achterkant in elkaar zetten en de binding maken en ik heb Henk gevraagd of hij me dan zaterdag wil helpen met het sandwichen. Daar heb ik gewoon twee sterke armen voor nodig. Wie weet kan hij nog wel leren om te quilten.... hahaha, zie je het voor je? Maak ik de top en hij de rest....
Hé, dat kan hoor!!  I ken een paar kerels die quilten....  Waarom die van mij niet?!   
Well, I'll be a good girl and take it easy, for today that is. Tomorrow I'll see how I feel after that muscle relaxer I have to take tonight (I have to take it before going to bed, seems to make you dizzy). Tomorrow I want to iron the quilttop, put together the back for the quilt and make the binding ready. I asked Henk if he wants to help me sandwich the lot. I need a set of strong arms for that.  Who knows, he might learn how to quilt...  hahaha, imagine that?? I make tops and he does the rest..... 
Hé, that can happen!! I know about some man who quilt... Why not my guy?! 
Quilter Tom (click)

2 opmerkingen:

  1. Just think how many quilts you could do with two people working on them! :-)

    BeantwoordenVerwijderen