maandag 11 juni 2012

Stukje voor stukje.... // Piece by piece....

..... komt de quilt steeds verder. Zaterdag heb ik de hoekstukken aan de ster gezet en vandaag heb ik de eerste rand er aan gemaakt. Ook de hoekblokjes voor de buitenrand zijn getekend en geknipt en klaar om in elkaar te zetten. De malletjes voor de rest van de rand zijn ook gemaakt. Daar ga ik morgen verder mee. Na vier uurtjes aan tafel vond ik het wel genoeg. Ik ben vanmorgen voor het eerst in anderhalf jaar weer gemasseerd en dat is te voelen.....  auw..... alles doet zeer. Hopelijk is dat morgen na een goede nacht weer wat beter.
..... the quilt is coming together. Saturday I sewed the cornerpieces on to the star and today I attached the first border. The cornerblocks for the outerborder are drawn and cut and ready to be sewn together. The templates for the rest of the outer border are also made. But I'll continue tomorrow. After working for four hours I called it a day. This morning I had a good massage for the first time in one-and-a-half-year and I'm feeling it everywhere..... ouch..... everything hurts. I hope it will be better after a good nights rest.





Dus, er zit lekker schot in en ik ben er tot nu toe nog steeds erg tevreden over. Mooie scherpe puntjes, mooie kruispuntjes. Wat wil een quilter nog meer?!
So, things are moving forward and untill now I quite content with the results. Nice sharp points, nice crossings. What else can a quilter ask for??

2 opmerkingen: