maandag 18 juni 2012

Some travel details // Wat reis details



Het programma wat ik online gebruik om onze routes te plannen is het programma van de AAA, de amerikaanse ANWB, die heel gedetailleerde info geeft. Je kunt alle motels, hotels en B&B's op de kaart vinden, allerlei dingen om te doen (dierentuinen, parken, open huizen etc.) en nog veel meer. Ik gebruik hem al sinds onze eerste USA-reis, want afstanden en rij-uren worden goed aangegeven en kan ik beter beslissen waar we ongeveer een overnachting moeten maken, waar ik dan weer alle overnachtingen na kan kijken om een keus te maken. Zo heb ik dus bijvoorbeeld ook dat kleine B&B-tje gevonden in New Orleans. En zojuist ook nog wat anders;(Nu ik er eindelijk achter ben hoe je een "foto" van je scherm moet maken zijn de mogelijkheden eindeloos!! Leuk om mee te spelen.)


The program I use online to plan and orchestrate our journey is one of the AAA, the american version of our ANWB, that gives me very detailled information. You can see all motels, hotels and B&B's in the region you zoom in to, find things to do (like zoo's, parks, open house tours etc.) and much more. I'm using this program since our first trip to the USA, because distances and traveltime are very well indicated and I can make better decisions where we are stopping for the night and than can compare the hotels/motels in that area to make a choice. That's how I found that small B&B in New Orleans. And just now something else too; (now I finally know how to make a 'picture' of my screen, the possabilities are endless!! Fun to play with too.)



Kijk, dat vind ik nou zo leuk en geloof eventjes niet in toeval; het weekend dat wij in New Orleans zijn is in Gretna - net onder of een wijk van N.O misschien?? - het "Gretna Heritage Festival" met een duitse biertuin, meer dan 50 bandjes, meer dan 100 arts & craft standjes en een carnaval!!! Is dat effe leuk of niet?! (klik op de foto om te vergroten)
See, that's the stuff I like and for a little while don't believe in coincidences; the weekend we are in New Orleans there will be in Gretna - just below or a neighborhoud of N.O maybe?? - the "Gretna Heritage Festival" with a German beer garden, 50 bands, a carnaval and over 100 arts and crafts vendors!!! Is that fun or what ?! (click on the picture to enlarge)

Hier ook nog wat foto's van de rest van de reis, maar nu wat gedetailleerder.
Some pictures of the route, but now a bit more detailled.





De oplettende lezer heeft misschien gezien dat het laatste deel van de reis een beetje aangepast is. Vanaf Nashville gaan we naar beneden naar Bell Buckle, een klein plaatsje wat heel erg leuk schijnt te zijn. Daarna gaan we nog verder naar beneden richting Chattanooga en dan weer schuin omhoog naar Athens, waar we ergens zullen overnachten, en dan weer door naar de noordelijke ingang van de Smoky Mountains. Zo'n stuk als dat, lekker binnendoor en dan de bergroute door het park heen vind ik de mooiste tochten. Het land verkennen, letterlijk. Proberen te bedenken hoe de orginele inwoners hier woonden, door de ogen van de pioniers proberen te kijken toen ze hier aankwamen.....
The attentive reader maybe saw that there is a little change in the last part of the trip. From Nashville we'll drive south to Bell Buckle, a small town which should be a lovely one. After that we will go further south/east towards Chattanooga and than north-east to Athens, were we'll probably make a nightstop. Than we'll go to the north entrance of the Great Smoky Mountains N.P.. A route like that I like the most, driving small roads and than that mountain-road through nature. Exploring the countryside. Trying to imagine how the native americans lived here, trying to see through the eyes of the pioneers when the first arrived here.....


Op de rest van de route volgt de blauwe lijn dus voornamelijk de hoofdwegen, maar wij zullen in het echt dus liever de binnendoor wegen kiezen, de routes door de dorpjes, niet de rondweg. We hebben ook goede gedetailleerde kaarten bij ons en de sport is dan om de mooist mogelijke routes te vinden (en Ja, ik kan heel goed landkaarten lezen!). Die houd ik dan vervolgens ook bij met een gele markeerstift, zodat ik 's avonds, wanneer ik mijn dag-verslagje schrijf, ik weer weet waar we allemaal geweest zijn. In de auto heb ik ook een klein notitieboekje waar ik bijzondere dingen opschrijf om niet te vergeten.
The rest of the route the program follows the main roads, but in real life we try to avoid them as much as possible, rather choosing the backroads through small towns. We have very detailed maps in the car and the challenge for me is to find the most beautiful route possible (Yes, I can read road maps very well!) I use a yellow marker to highlight the route, so when I wright my daily journal at night, I can remember where we went. I also have a small notebook to wright up special things that happen or things we see, so I won't forget.

3 opmerkingen:

  1. Sounds like your plans are shaping up. I love planning vacations. You're going to have a great time!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The plans are coming together. I was going to suggest a notebook for jotting down daily notes so you don't forget when you return home. It is so easy to forget all the special little moments, isn't it?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am soooo very excited for you :)
    I would love to tour your country!
    xo, misha

    BeantwoordenVerwijderen