vrijdag 22 juni 2012

Shoppinglist // Boodschappenlijstje

'k Voel me gelukkig weer wat beter en was er vanmorgen - dankzij vier heel klierige katjes - al vroeg uit. Ze moesten even wat inhalen van de afgelopen dagen. Onze jongens voelen altijd heel goed aan wanneer ik me niet lekker voel, ze zijn dan ook een stuk rustiger.
Zojuist heb ik eens even een lijstje gemaakt waar ik in amerika allemaal naar wil kijken en kopen. Ik heb zeker drie quiltontwerpen klaar liggen die ik wil maken en daar zou ik dus alvast stof voor kunnen kopen. De stoffen zijn in amerika stukken goedkoper. Ook een paar quiltboeken staan nog op mijn verlanglijstje. Op de route heb ik tot nu toe 11 quiltwinkels én een grote quiltshow. **grote grijns**  'k Zal toch wel wat kunnen vinden daar....
Luckely I'm feeling a bit better and I came out of bed quite early - thanks to four naughty kitties. I guess they had to catch up from the last days. Our boys always seem to know when I'm not feeling well, they are very docile when I'm having a bad day. 
Just now I made a list of stuff I want to look for and buy when in america. I have at least three quiltdesigns ready that I want to make in the near future. Fabrics are much cheaper in america. I also have a few quiltingbooks on my wishlist. On the route I have 11 quiltshops ánd a big quiltshow. **big grin** Shouldn't be to hard to find something to buy.... 

De eerste is de Logcabin Bearpaw, die 1 meter in het vierkant wordt. Deze wil ik het eerste maken en helemaal in rood en wit. (als je op de ontwerpjes klikt worden ze veel groter) The first one is the Logcabin Bearpaw which will be 1 meter square (39.4 inch square). This one I want to make first and completely in reds and white. (when you click on the designs they will enlarge considerably)
De tweede is de Logcabin Roses beddequilt, die 210cm bij 270 cm moet worden. Een quilt voor ons bed, want als een quilter hoor je natuurlijk ook zelf een quilt op je bed te hebben. Alhoewel de katten ook op bed komen en allemaal hun nageltjes nog hebben zal hij niet zonder kleine beschadigingen blijven, maar dat weet je als je katten hebt. Het zij zo.  Deze wil ik overgens maken met maar twee rozenstoffen.The second one is the Logcabin Roses bedquilt which will be 82.7 inch x 106 inch. A quilt for our own bed, because as a quilter you should have a quilt on your own bed. And although our cats are allowed on the bed, still have all their nails and the quilt will not stay without a litlle damage, that's something you should know having cats. So be it.  This quilt I want to make with just two kinds of rose-fabrics.
De derde is de Black and White Feathered Star, die 2 meter in het vierkant wordt. De feathered star is mijn favoriete ontwerp en de reden dat ik wilde leren quilten. Dit ontwerp heeft een ster in een ster en zal een echte uitdaging worden. De kleinste driehoekjes in het middenblok zijn 2,5 bij 1,1 cm. Heel klein dus.....   The third one is the Black and White Feathered Star wich will be 2 meters square (78.7 inch square). The feathered star is my favorite pattern and the reason I wanted to learn how to quilt. This design there is a small star in the big one and will be quite the challenge. The smallest triangle in the middle block is 0.98 inch x 0.42 inch. Very small........
Nou, ik ga maar es even wat doen. Stofzuigen, bakken verschonen en daarna achter de naaimachine. Es even kijken of ik de buitenste randen helemaal af kan krijgen vandaag. Zou moeten kunnen. Dan kan ik volgende week al beginnen met doorquilten. Maar, eerst weekend! 
Well, I have to start doing something. Vacuuming, cleaning the litterboxes and than behind the sewingmachine. I want to see if I can get the outer border done today. Should be possible. Than I can start sandwiching and quilting next week. But, first the weekend!! Y'all have a good one too!!

2 opmerkingen:

  1. Those are just adorable quilts! What fun you will have searching for the perfect fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such tiny triangles on that quilt! I agree, the pattern is lovely.

    BeantwoordenVerwijderen