zaterdag 30 juni 2012

Making a sandwich // Een sandwich maken

Sandwich ready // Sandwich is klaar
Heerlijk dit weer!!! Helemaal goed; zo tot aan september en ik ben blij.
De pillen van de dokter voor die kapselontsteking werken wel ietje, maar niet zo goed als gehoopt. Vooral in bed is het afzien omdat ik niet op mijn zij kan liggen en ook op mijn rug een beetje meer op mijn linkerzij moet draaien. Maar ik mocht maandag weer bellen als de pillen niet werkte, dus dat doe ik maar.
Vandaag heeft Henk me fijn geholpen met het opspannen van de quilt, het zo genaamde "sandwichen". Hij staat nu in de garage, zodat de katten er niet op kunnen gaan liggen. De quilt dus, niet Henk....  Morgen ga ik beginnen met het daadwerkelijke spelden en rijgen. Daar had ik vandaag geen puf meer in.
Handy, a big garage // Handig zo'n grote garage
Love this weather!!! Just great; this (about 77 degrees) 'till september and I'm happy. 
The medicine the doc gave me for my inflammed shoulder work a little bit, but not as good as I thought. Aspecially in bed it's a big bother, because I can't lay on my side and even on my back I have to tilt a bit to my left side. But I could call on monday when they weren't working, so I probably will.
Today Henk was a great help with the sandwiching of the quilt. It's standing in the garage now, so the cats can't lay down on it. The quilt that is, not Henk.....  Tomorrow I'll start with the basting. I was out of energy to do this today. 

Ik heb al wel vast op de eerste rand een quilt motiefje getekend met de zgn. verdwijnstift. Als de quilt gespeld is gaat dit niet makkelijk meer om dat mooi strak te doen. Voor de rest van de quilt heb ik eerlijk gezegd nog géén idee hoe ik hem ga quilten. De ster zelf waarschijnlijk gewoon in de naad (stitch in the ditch) om de ster mooi uit te laten komen. Maar dan..... Géén idee. Jullie???
I did allready drawn a small quilt motif on the first border with the so called vanishing marker. When the quilt is basted it's more difficult to do this nicely. For the rest of the quilt I really have no idea how to quilt it yet. The feathered star itself I'll probably just stitch in the ditch, to make the pattern stand out. But than......  NO idea.  Do you????

2 opmerkingen:

  1. I love how you put both languages on your post. I've got a translator on this computer but on the laptop I don't have it. It's so new I still need to find it. Anyway........I LOVE LOVE LOVE that quilt. So cute. I just don't hae the quilt gene - nor the craft gene. In Salt Lake my cousin was showing me all of her quilts and they are so cute and so perfectly done. I covet! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love how you have it sandwiched! It looks wonderful already.

    BeantwoordenVerwijderen