vrijdag 1 juni 2012

The Pink/Brown Feathered Star so far....

Terwijl Arie maar een beetje rond hangt (daar zou je toch hoofdpijn van krijgen lijkt me?), zit ik elke dag achter de naaimachine. Begin van de week toch 5 of 6 uur achter elkaar, maar nu het weer omgeslagen is en het kouder is, voel ik ook mijn handen weer sneller stijf worden. Gister dus "maar" drie uurtjes genaaid, maar ik schiet toch al wel lekker op, al zeg ik het zelf. Dit heb ik tot nu toe klaar; While Arie is hanging around (I would get a headache hanging like that?), I'm at my sewing machine every day. In the beginning of this week I sewed 5 to 6 hours at the time, but now the weather is changed and it's colder, I feel my hands stiffen faster. Yesterday sewed for "only" three hours, but I'm making good progress, if I do say so myself. This is what I have done so far;
The middle of the feathered star




Nou, dat valt nog heel niet tegen of wel? Tot nu toe gaat het ook heel voorspoedig, heb weinig uit hoeven halen. Alleen gister aan het eind van de middag, een ander hoek-blok, die kreeg ik maar niet mooi met de puntjes enzo, dus na een derde keer uithalen heb ik het maar aan de kant gelegd. Als het niet wil kun je beter ophouden vind ik.
Well, that's not so bad, is it?? So far everything is going very well, had to take out very few stiches. Apart from yesterday, one of the corner-blocks just wouldn't go the way I wanted, so after the third time taking out every stich, I put it aside and called it a day. When it doesn't go the way you want you'd better quit I think.
Dus, nu Arie weer lekker een ander standje probeert en ik mijn koffie even opdrink, ga ik nog even wat ander blogs lezen en dan weer aan het werk. Het huis is alweer aan kant - dat doe ik altijd als eerste; ik kan me niet ontspannen als dat niet gedaan is - en ik kan dus de hele middag naaien. Es kijken hoe ver ik kom.
So, while Arie is trying another position and I drink my coffee, I'm going to read some other blogs and than back to work. The house is clean and tidied - that's always the first thing I do; I can't relax when that's not done - and I can sew the whole afternoon. Let's see how far I can get.

3 opmerkingen:

  1. It is really coming together quite well, isn't it? I am loving how it looks. That is a lot of sewing at one sitting! No wonder your hands ache!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Looking good! At this rate, you'll be finished before you know it.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The quilt is going to be gorgeous! You have been very busy.
    Your kitty is so funny :)
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen