woensdag 6 juni 2012

Kleur-therapie // Colour-therapy

Na twee zeer donkere dagen - zowel het weer als mijn humeur - heb ik mezelf vanmorgen even mentaal een spreekwoordelijke schop onder mijn kont gegeven. Door de regen heb ik erg veel pijn en totaal geen zin of energie om ook maar iets te doen. Vanmorgen heb ik gewoon weer een extra pijnstiller genomen en ben daarna lekker naar de Intratuin geweest om mezelf wat kleurtherapie te geven.
After two very dark days - aswell in weather as my mood - today I gave myself a mental and proverbial kick in the butt. Due to the rain and cold weather I'm having much pain and absolutely no energy what so ever to do anything. This morning I simpley took an extra painkiller and than set of to the Intratuin (a big plant/flower/garden supermarket) and gave myself some colourtherapy.
A beautiful orchid for the mantelpiece // Een mooie orchidee voor op de openhaardmantel

Petunia's for the frontdoor // Petunia's bij de voordeur.



Roses for the coffee table // Roosjes op de salontafel
And finally the rose in front of the house is in bloom!!!//En eindelijk bloeit de roos voor het huis nu!!
For Donna; my own "Amber"-Clematis is finally in bloom.
Heerlijk he, al die kleuren?! Alleen al door zo'n winkel met allemaal mooi bloeiend en groen spul lopen is goed tegen een depressie. Tussen al dat moois kún je gewoon niet verdrietig zijn!! Zelfs afgelopen zaterdag, toen Henk en ik wat nieuwe bloeiende plantjes op het graf van Henk's vader plantte kon ik gewoon niet verdrietig zijn. Raar he?
Isn't it blissful, all those colours?? Just walking through a store like that with all those flowers and plants is good against depression. In the middle of all that glorious stuff you just cán't be sad!! Even this last saturday, when Henk and I were planting some new plants on Henk's father's grave I just could't be sad. Peculiar isn't it?? 
Papa Piet zijn tuintje // Daddy Piet his little garden
Zelfs de katten hun eigen plantjes // Even the cats get their own plants
Na al dit shoppen heb ik ook gelijk wat kleur voor in de keuken gehaald; om mijn energie weer wat op te krikken zal ik wat beter moeten gaan eten. Vandaag ga ik dus maar weer eens koken. Marokaanse Kip-Tajine.....
De kip staat nu te marineren, de groentes - rode uit, paprika en courgette - zijn gesneden. Es kijken hoe dat smaakt....
After all this shopping I also got some colour for the kitchen; to increase my energy-level a bit I have to eat a bit better. Today I will be cooking again. Maroccan Chicken-Tajine.
The chicken is marinating and the vegetables - red onion, red pepper and courgette - are cut. Now lets see how it's gonna taste....

Van de week niet veel aan de quilt gewerkt, maar al wel wat banen stof gesneden voor de randen enzo. Ook het maar es op een design-laken gespeld om het uit het bereik van de katten te houden. Maar morgen ga ik echt weer verder met de quilt hoor!

This week didn't do much work on the quilt, but did already cut some strips for the borders. Also took out a design-sheet to keep the quilt and the fabrics out of reach of my furry boys. But tomorrow I will continue with the quilt, promissed!! 

Bye for now!

2 opmerkingen:

  1. Such lovely colors. I love seeing everything in bloom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely flowers and yes, visiting a garden market surely lifts the spirit.

    BeantwoordenVerwijderen