maandag 4 juni 2012

Even rustig aan nu // Just taking it slow for now

Allemachtig, wat een verschil in temperaturen!!! Niet normaal toch?? Vorige week om deze tijd reden we met onze Blitz in temperaturen van 27 tot 30 graden, verbrandde ik mijn neus en armen door de zon! En nu? Ik heb de verwarming aan en een dikke trui, buiten regent het pijpestelen en is het een graad of 10.....
Nouja, als je hier vaker komt, weet je dat ik dus niet zo lekker functioneer als het koud is en regent. Vandaag hou ik dan ook even een pauze-dagje, om me handen nog wat rust te gunnen, om bij te komen van het weekend en het huis weer even goed aan kant te maken. Normaal doe ik dat vrijdags al, voor Henk weer thuiskomt, maar omdat ik nogal lang achter de naaimachine had gezeten, schoot dat er bij in. Het is nu net twee uur geweest en ik heb het huis-werk klaar en kan ik op de relaxstand. Voor mij betekend dat lekker lezen of een beetje spelen met EQ, lekker blogs lezen of eindelijk eens die film kijken die ik in januari had opgenomen.....
Holy cow, what a difference in temperature!! Not normal anymore?! This time last week we were driving in our off-road-car in temps of around 86 F (30 C), I burned my nose and arms in the sun!! And now? I turned on the heating and am wearing a sweater, outside it's raining cats and dogs and it's about a 50 F (10C) degrees......
Well, when you come here regularly you know I don't function well when it's cold and raining. So, today I'm having a break from sewing, to give my hands some time to heal, to recuperate from the weekend and get the house in order. Normally I have a good housecleaning on friday, before Henk comes home again, but because I've been sewing for a long time that day the house was a bit neglected. It's now 2 p.m. and the house chores are done and I can relax now. For me that means to read or play around with EQ, reading blogs online or finally watch that movie I recorded in January....


2 opmerkingen:

  1. Glad you are getting some housework done and giving your hands a rest. Cool temperatures all of a sudden! Enjoy your computer time and some relaxation.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Groot gelijk. Even lekker allen maar doen wat goed voor je is. Ook hier veel regen en daarom de houtkachel maar aangestoken. Lekker comfortabel. Straks huiswerk aan kant en vanmiddag naar de bieb voor een paar spannende boeken. Want daar is het echt weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen