dinsdag 15 mei 2012

Wat zal ik doen??? // What to do??

Original Glacier Star
Nog geen week geleden was ik dus jarig en ondanks dat ik het niet echt gevierd heb, kreeg ik toch wat leuk gevulde envelopjes van mijn ouders en zussen, broer, zwager en neefje. Genoeg om nu eindelijk eens dat ene quiltpatroon te kopen die ik al zo lang begeer. De Glacier Star van Judy Niemeyer. Omdat haar patronen niet door zo maar iedereen verkocht mogen worden, ben ik hem in Nederland nog nooit tegen gekomen. Vandaag kwam ik via een ander blog op een site van een quiltwinkel in Florida, Quilting by the Bay, welke een gecertificeerde winkel is die haar patronen dus wel mogen verkopen. En daar was hij, die mooie Glacier Star. Die puntjes, die gebogen flying geese randen. Schitterend vind ik ze. Ik heb zo het idee dat dit patroon ontiegelijk moeilijk is en mijn kunnen waarschijnlijk te boven gaat, maar ik vind hem ZO mooi dat ik het wel wil proberen.
X-mas colour Glacier Star
Less than a week ago it was my birthday and even though I didn't really celebrate, I did got some nicely filled envelopes from my parents, my sisters, brother, brother in law and nephew. Enough to finally buy that one quiltpattern I covet for so long. The Glacier Star of Judy Niemeyer. Because her patterns aren't sold in every shop, I never found it here in the Netherlands. Today I came across the site of a quiltshop in Florida, Quilting by the Bay, which is a certified shop for selling her patterns. And there he was, that beautiful Glacier Star Quilt. Those pointy points, the bent flying geese borders. I really do love them. I'm guessing this is a very difficult pattern and probably far beyond my abilities, but I think it's so pretty that I have to give it a try.


Autumn Colour Glacier Star Queen Size
Maar wat is nu het dillema hoor ik je vragen? Nou, dit; Als ik hem nu bestel komt er ook nog een flink bedrag bij voor verzendkosten, wat al snel zo'n 20 euro is. Misschien wel meer als hij niet in de standaard envelop past. Deze quilt-winkel staat in het stadje PanamaCity, aan de kust van Florida, maar niet erg ver van Mobile in Alabama, een plaats waar we tijdens de vakantie waarschijnlijk een overnachting maken. Als ik de route maar een klein beetje aan zou passen kunnen we in Panama City een overnachting maken en dan de volgende dag langs de kust naar New Orleans rijden, maar twee uurtjes langer dan vanaf Mobile. Maarrrrrrrrr......  hebben ze dan dat patroon nog??? Zou ik het gokken????  Ik ga ze natuurlijk mailen met de vraag of ze hem misschien voor me vast willen houden en ze zelfs de datum kunnen geven wanneer ik daar kan zijn, maar of ze dat zullen doen??? Duurt natuurlijk nog erg lang (nog 132 dagen! ;-D).
Nog een puntje waar ik dan aan denk; we gaan tijdens die vakantie ook naar een grote quiltshow in Atlanta (18-20 okt) waar ik ook het nodige tegen zal komen wat ik mooi vind. Misschien zelfs het betreffende patroon met een leuke korting......  (Ja, ik ben een Zeeuws Meisje, altijd zuinig.....)
Snap je mijn dillema nu? Wat zal ik doen??
Cattails in the meadow
But what is your dillema I hear you ask? Well, this; If I order it now there is going to be a big amount for the shippingcost, about 25 dollars. More if it doesn't fit in a normal envelope. This quiltshop is in Panama City Florida, not far from Mobile Alabama, where we will stay a night or two. If I adjust the itinerary just a little bit we could stay over in Panama City and drive along the coast to New Orleans, just two hours more than if we where to stay in Mobile. But...... will they still have the pattern by then??? Should I be gambling???? Ofcours I will send them an email with the question if they could hold one for me and even could give them a date when I will be there, but if they will??? It will take a very long time before we are there (still 132 days! ;-D )
Another thing I'm thinking of; during this vacation we will go to a big quiltshow in Atlanta (oct. 18-20) where I will see much more things I'll like. Maybe even that specific pattern with a nice discount.... (Yeah, I'm a girl from Zeeland, I'm very frugal....) 
You see my dillema??? What to do??? 


EDIT: Emailed the shop, they have this pattern in stock and will hold one for me untill october, when we will be there!!! Yeay!!!!

3 opmerkingen:

  1. Lovely pattern and I am sure you could do it very well. I would contact the shop and ask if it is a pattern they keep in stock. Tell them when you will be there and I am sure they will be happy to have one in stock for you when you arrive.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Do you know which vendors will attend the quilt show in Atlanta? If so, you might be able to contact one of them ahead of time to see if they carry the pattern you want. I imagine you will be able to find the pattern sometime during your trip; the question is, can you wait that long? :-) It is a beautiful pattern!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I have been to Quilting by the Bay and so glad you are going! It is well worth the effort!! It is a gorgeous pattern.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen