woensdag 23 mei 2012

Maar nu echt // Now for real

Vanavond dus de allerlaatste quiltles gehad. Echt les kon ik het al een poosje niet meer noemen, ik werkte gewoon aan één van de quilts waar ik mee bezig was en verder niet. Beetje kletsen en nog niet de helft doen dan wanneer ik die tijd thuis zou naaien, maar dat was ook niet naar. Maar nu, na zo'n beetje alle technieken geleerd en geoefend te hebben ben ik er wel klaar mee. Misschien als er ooit nog een leuke workshop wordt gegeven dat ik nog wel eens terug ga, maar niet meer voor een heel seizoen lang. Wel raar na 6 jaar om de week naar les in Putten, (bijna drie kwartier rijden vanaf hier) maar nu kan dat lesgeld en dieselgeld weer in stofjes gestopt worden......
This evening I had my very last quilting lesson. Although I couldn't call it really lessons lately, I just worked on one of my quilts in progress and not much more. Bit of talking with the other ladies and doing about half as much as I would in the same time sewing at home, but that wasn't that bad. But now, after learing almost every technique and practicing them I guess I'm done. Maybe one day, when they have a nice short workshop I might go back, but not for a whole season anymore. Strange, after 6 years every other week to lesson in Putten (about 45 minutes driving from here), but now I can spend the tuitionmoney and gasmoney on fabrics again.....
Dit is trouwens het nieuwe definitieve ontwerp geworden. Vanavond heb ik de twee tintjes roze kunnen scooren op les, maar moet ik morgen nog wel even op zoek naar een mooie bruin. Dat moet niet al te moeilijk zijn (hoop ik) en na het wassen morgen kan ik dus gaan beginnen. Eindelijk. Ik heb er een hard hoofd in dat ik hem op tijd af kan hebben (half augustus) maar ik ga mijn best doen.
This one is the new final design. Tonight I scoored the two shades of pink, but I have to look for a nice brown fabric tomorrow. That shouldn't be too hard (I hope) and after washing them all I can begin. Finally. I really doubt if I can get it finished in time (mid August) but I will do my very best.
Foto's van de beide roze stofjes, maar met kunstlicht. Morgen maak ik een goeie bij echt buitenlicht, goed?? Je ziet wel goed dat het rechter stofje ook die zilveren glinstering erin heeft.
Pictures of both the pinks, but made with artificial light. Tomorrow I'll make new ones outside, ok?? You can see the silver shimmer in the fabric at the right.

1 opmerking:

  1. Saving that tuition and gas money to use on fabrics is wonderful! Love the shimmery pink...it is going to look lovely.

    BeantwoordenVerwijderen