zondag 13 mei 2012

Kort weekendje // A short weekend.

Net 5 uur 's avonds en het weekend is wat mij (en Henk) betreft al weer voorbij. Henk is al weer onderweg naar Frankrijk.
Vandaag is moederdag natuurlijk, dus komen we er niet onderuit om de beide moeders een bezoekje te brengen met een aardigheidje. Voor mijn schoonmoeder een mooi bos roze rozen en een miniquiltje. Die viel héél erg goed in de smaak.
Voor mijn moeder was ik al een poosje met een lederen tas bezig en na een laatste lange dag van naaien en handenarbeid had ik hem gisteravond om 9 uur dan toch op tijd af. En gelukkig vond mijn moeder hem heel mooi.
Just been 5 o'clock in the afternoon and my (and Henks) weekend is over again. My love just drove off with the truck to France.
Today is Mothersday ofcourse, so we couldn't ignore both our moms and bring them a nice present. For my mother in law a big bouque of pink roses and a mini-quilthanging. She liked it véry much. For my mother I have been working on a leather handbag and after a final long day of sewing and handlabor I finished it last night round 9 o'clock. And luckely my mom liked it very much.

 
Als je op de foto's klikt worden ze groter - If you click on the pictures they'll be enlarged.

Tuurlijk zijn er sommige dingen niet perfect - het is pas mijn derde leren tas ooit gemaakt - maar mijn moeder vond dat niet erg. Ik heb zeker wat dingetjes weer geleerd en weet nu wat ik volgende keer zeker NIET moet doen. Misschien maak ik over een poosje nog wel een andere voor haar, één waar ik zelf meer tevreden over ben. Zie 'k nog wel. Eerst moet ik die bruin-en-roze-babyquilt maken - als ik die stoffen tenminste ooit nog krijg, ik had ze vorige week al verwacht maar heb nog niks ontvangen. En omdat hij in een bepaalde tijd af moet zijn zal mijn naai-tijd de aankomende maanden daarvoor gebruikt worden.Vanavond dus de afstandbediening voor mezelf, maar er komt niks leuks, dus ik denk dat ik zo lekker weer es "Steel Magnolia's" ga kijken. Geweldige film met meerdere geweldige actrices. Ook een goede leer-film om mijn zuidelijke accent te verbeteren. Mijn engels is meer Brits nu, dus ik moet nog even goed oefenen op dat Zuiderlijke USA accentje, zodat de mensen me daar dan ook kunnen verstaan als we daar zijn. OVER 134 DAGEN!!!!  Pfffff, wat duurt dat nog lang.........
Ofcourse some things are not quite perfect - it's just my third leather bag ever made - but my mom didn't mind. I did learn a few things and know what NOT to do with a next one. Maybe I'll make her a new one in a while, one I'll be more satisfied with myself. I'll see.
First I have to make that pink and brown babyquilt - if I ever get the fabrics, I was expecting them last week but haven't received them yet. Because time is limited, it will take most of my craft-time for the next months. 
Tonight the remote is mine and there is nothing fun on, so I think I'm going to watch "Steel Magnolia's" again. Do you know it?? Great film, with a lot of great actresses. And a great teaching tool to polish up my Southern accent. My english is more british now, so I have to practice my "southern usa accent" so people there will understand me when we are over there. 
IN 134 DAYS!!!!  Pfffff, what a very long time......

3 opmerkingen:

  1. The wallhanging is beautiful and the handbag is gorgeous! What lucky Mothers. Steel Magnolias is a fun movie, enjoy!

    I am sure your kitties have wished you a Happy Mother's Day!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I love Steel Magnolias! Just learn to say y'all really well :)
    Love the leather handbag and wall hanging.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. A leather handbag? How impressive! The wall hanging is very cute, too.

    I have to agree with Donna: y'all is probably the most common southern phrase.

    (And I enjoy Steel Magnolias, too!)

    BeantwoordenVerwijderen