vrijdag 18 mei 2012

Gewoon weer een dag // Just another day

Heb je dat ook wel eens, dat je 's morgens opstaat en bij voorbaat al weet dat er die dag waarschijnlijk weinig uit je handen zal komen?? Zo stond ik vanmorgen dus op.
Gisteren was Henk een dagje thuis dankzij Hemelvaartsdag en in Vaassen is er dan altijd een grote boekenmarkt. Ik geloof de een-na-grootste in nederland... Voor een boekengek als ik altijd erg gevaarlijk. Maar, ik heb me heel erg braaf ingehouden en maar twee boeken gekocht. Hoe netjes!?
Na zo'n middagje sjouwen en slenteren was ik natuurlijk bek-af, dus lekker met de pootjes omhoog. Om een uur of 9 ging Henk al naar bed, want die moest vanmorgen al om half 3 snachts weg. Geen tijden toch?? Ik ben op gebleven, om hem niet wakker te houden met mijn gedraai en ging pas naar bed toen Henk eruit kwam. Door de pijn in mijn pootjes helaas weinig geslapen en om 9 uur er maar uit. Zo duf als een konijn en dus bij voorbaat al wetend dat ik vandaag weinig uit zou voeren. Maar dat viel nog reuze mee dus.....
Do you know the feeling of coming out of bed in the morning and already knowing you probably won't do very much that day??? That's how I came out of bed today.
Yesterday Henk had a day of because of Ascension Day (free day for everybody in the Netherlands) and in our little village there's always a big bookmarket on that day. The second largest in the Netherlands I believe... For a bookworm like me always a bit dangerous. But I was a good girl and only bought two books. How good is that!? After an afternoon of strolling through town I was out of energy and planted my butt in a chair.
Round 9 p.m. in the evening Henk went to bed, for he had to get to work around half past 2 (at night!!). I stayed downstairs so I didn't keep him awake with my tossing and turning. And once he left with his truck I went to bed.... Due to the pain in my knees and hips didn't sleep much and came out of bed 'round 9 a.m. Half awake and already knowing I probably wound't do very much today. But that turned out a bit different......
Maar twee boeken!! // Just two books!!
Naast al het dagelijkse werk van stoffen en stofzuigen, kattenbakken schoonmaken en de vaat weg werken heb ik eindelijk es wat klusjes gedaan die ik maar steeds liet liggen. Een knoop aanzetten van een broek van Henk (heb ik zo'n hekel aan, knopen aanzetten dus) en een broek van mijn schoonmoeder verstellen. En.... ik ben Eindelijk eens aan het doorquilten van dat kattenquiltje begonnen. Hoe lang hing die al over de lessenaar??? Geen idee, minstens een half jaar.... Next to the daily work of dusting and vacuuming, cleaning the litterboxes and washing the dishes, I finally finished some chores I kept on postponing. Sewing that button back on Henks' trousers (I really hate sewing on buttons) and repairing a pair of trousers of my mother in law. AND..... I finally started quilting that little cat-quilt. How long was it laying around??? No idea, could be half a year already....
Ik moet nog even verzinnen wat ik met de rand ga doen qua quilten. Ik laat hem even hangen en dan verzin ik dat vast nog wel dit weekend.
Morgen in de tuin aan de gang, 's avonds een feestje en zondag dan op kraamvisite, waar ik nogal tegen op zie. Maar even doorbijten, dan ben ik er vanaf. Maar dat horen jullie maandag wel. Fijn weekend!!
I have to figure out what to do with his border - quilt-wise. I'm going to let him hang for a bit and I will come up with a solution this weekend.
Tomorrow I'm going to work in the back garden and in the evening we have a party. Sunday we will be going to meet that new baby for the first time, something I'm dreading the whole week now. Bite the bullit and be done with it. I'll tell you monday how it went. 
Have a good weekend!!! 

2 opmerkingen:

  1. That bookfair looks like fun. You showed great restaint in buying only two books. Enjoy your reading, and good luck on Sunday!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh, I don't think I could only buy two books!!! Love the quilt....it is just adorable.

    BeantwoordenVerwijderen