donderdag 3 mei 2012

Brown and Pink Feathered Star Baby Quilt

Ja, daar moet ik dus nog een andere naam voor verzinnen, want dat gaat dus nooit op het etiket passen he? Maar het is de werktitel, meestal tijdens het quilten kom ik wel op een andere naam.
Vannacht weer beneden gezeten en lekker met EQ aan het spelen geweest, om die babyquilt dus aan te passen i.v.m. tekort aan randstof. Ik heb het spul toch nog niet binnen, dus nu kan ik nog van alles verzinnen. Deze vond ik wel erg lief en toch niet té zoet, of wel? (als je op de foto klikt wordt ie iets groter)
Hetzelfde ontwerp maar dan met twee kleuren roze is die hieronder. Welke zou jouw voorkeur hebben?? Ik denk dat ik de eerste leuker vind.

Yes, I have to find a different name for it, because this will never fit on the label, will it? It's just the workingtitle, mostly while piecing or quilting I'll find a better name for it.
Tonight sat downstairs again, but had a fun time playing with EQ, trying to adapt the design because of the shortage of borderfabric. I haven't received the fabrics, so I have all the time to play around with it 'till I'm completely content with it. This one I liked (the first) and isn't too sweet, is it? (when you click the photo it enlarges) 
The same design but with two shades of pink is the second. Which one would you prefer?? I think I like the first one better.


Zal ik jullie alvast het etiket van die andere babyquilt laten zien??? Ik vind hem erg leuk geworden, omdat ik dit keer een afstekende kleur t.o.v. de achterkant heb gebruikt. Ik denk dat ik dat in het vervolg altijd doe.
Ik moet nog twee randen en het etiket met de hand vast zetten, maar daar heb ik vanmiddag dus helemaal voor uit getrokken. Dan kan hij vanavond in de was en de droger (doodeng vind ik het, hoop maar dat er geen kleuren gaan afgeven of doorlopen; ik gooi er wel drie van die kleurvangertjes bij denk ik).
Dus, ik ga nu ophouden en aan het naaien!
Shall I show you the label of that other babyquilt?? I like it very much myself, because I used a contrasting colour compared to the back. I think I will do this always from now on.
I need to fix two sides and the label by hand and than he can be washed and dried. (I'm very scared that the colours will bleed or give their colour on to the white so I will throw in three colourcatchers in while washing I think). So, I'm stopping now and sew!!! 

3 opmerkingen:

  1. They both look good, but I agree with you; I prefer the first.

    I also like the idea of sewing labels on the quilts. I might just have to steal that idea! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Both are so pretty but I like the first one too. I love the pinks :)
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Both are very pretty but I really like the first!

    BeantwoordenVerwijderen