woensdag 18 april 2012

WHEEEEEHOOOO!!!

Back of the quilt
Nee, niks aan de hand, had gewoon even zin om een gekke titel te gebruiken. Es kijken of er dan meer mensen langs komen op mijn blog ;-))
Ik ben vandaag lekker opgeschoten met het doorquilten van die cadeau-quilt. Het hele midden gedeelte is nu klaar - alhoewel ik nog twijfel over nog een klein ontwerpje in die cirkels - en morgen ga ik dan de randen goed sandwichen en doorquilten. Randen zijn op zich makelijker, omdat je dan niet zoveel quilt in de boog van de naaimachine hebt, maar omdat ik randen vaak zonder patroon uit de losse hand quilt is dat weer moeilijker.

How did thát happen?!
No, nothing wrong, just felt like using a silly titel for the blog today. To see it I get more hits today because of it. ;-)) 
Got a lot done today with quilting that gift-quilt. The middle part is done - although I'm still thinking if I should put a little design inside the circels - and tomorrow I'll sandwich the border properly and finish the quilting. Borders are easier to quilt, because you don't have so much fabric in the arch of the sewingmachine, but because I usually don't use a fixed pattern and do the quilting free hand it's more difficult.


Ik weet nog niet hoe ik de rand zal quilten. Op een site waar ik geregeld kom is een Free Motion Quilting Challenge bezig (klik) waar verschillende bekende quilters een soort online les geven, elke maand een andere. Ik doe niet mee, maar volg het wel. Vorige maand was er een leuke manier die me wel aansprak. Losse krullen met hartjes er tussen in of een bloemetje. Zoiets lijkt me wel leuk.
I don't know for sure how to quilt the border. On a site I visit regularly there is a Free Motion Quilting Challenge going on (click) where great quilters give an online class, every month another one. I don't compete but I do follow. Last month there was a lovely way to free-motion-quilt. All curls and loops with hearts or flowers intwined. Something like that would be nice.
Photo of SewCalGal and designed by Ann Fahl
'k Heb na het quilten - om mijn handen even te verwennen - maar de afwas gedaan. Lekker warm water ontspant, dus twee vliegen in één klap. Ja, ik was nog ouderwets af, met het handje. Voor een huishouden van twee mensen en waarvan er één alleen in het weekend thuis is is dat goed genoeg. Voor ik ooit een afwasmachine vol heb ben ik al door mijn borden en bestek heen denk ik. Ook tussendoor nog even de boekenkast gestoft en mijn werkplek opgeruimd. De boekenkast wordt ook veel gebruikt als opslagplaats en het werd een beetje een zooitje. Als ik soms de werkplekken of zelfs aparte kamers voor het naaiwerk zie kan ik wel eens jaloers worden. Heerlijk lijkt me dat! Maar ik zit graag aan mijn tafel, lekker beneden, tv of radio aan, kattenkindjes om me heen en als ik even wat anders wil doen hoef ik niet een trap op of af. En ik ruim geregeld op, omdat anders de katten alles jatten, kapotmaken of onder de haren maken. Zo blijft het netjes in huis.
My 'spot' to sew
After quilting today - just to indulge my hands a bit - I did the dishes. Nice warm water relaxes my hands, so two birds with one stone. Yes, I do the dishes myself, by hand. For a home of only two people and one of those is only home in the weekends that's good enough. Before I have a full load I will probably have no dishes or cutlery left anymore. Also cleaned up the bookcase and my workspot. The bookcase is also a storageplace and it was becoming a bit of a mess. When I see other people's workplaces or even complete rooms just for sewing I can become só jealous. I would love such a room!! But I do like mine; my own spot on our dinertable, downstairs, my furry babies around me, tv or radio on and when I want to take a break I don't have to go up or downstairs. And therefore I keep my spot clean and tidy, 'cause if I don't my boys will steal, destroy or have hairs all over it. This way it stays neat and proper.
My view from my 'spot'
next project
"my" corner in our home

2 opmerkingen:

  1. I love your sewing spot. The bookcases make it feel so cozy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love your sewing area!!! I looks like a wonderful, cozy little library. The quilt backing looks amazing! :)

    BeantwoordenVerwijderen