vrijdag 6 april 2012

Verdwijnend schoon // Disappearing beauty

Nog 171 dagen voor we op vakantie gaan!!!  Pfff, wat een tijd nog he?
Van de week, tijdens ik-heb-nergens-zin-in-periodes, heb ik lekker op internet gesurfd, op zoek naar leuke dingen om te zien of te doen tijdens onze vakantie. Mijn eerste vondst was een stadje in Georgia, Trifton genaamd, omdat ik daar een overnachting wilde maken. De dag na die overnachting is er in Trifton "La Fiesta del Pueblo". Geen idee wat het inhoud, maar het is vast een gezellig iets in het stadsparkje. Al surfend kwam ik op een site van een fotograaf die een blog heeft over alle verdwijnende schoonheden van Georgia; http://vanishingsouthgeorgia.com  In de rechter kolom staan alle counties en daaronder alle plaatsen waar hij dus foto's van heeft en Trifton is o.a. geplaatst met deze foto's;
171 days to go before we go on vacation!! Pff, that's long, isn't it?!
This week, during my don't-wanna-do-anything-moods I surfed the web looking for fun things to see or do during our vacation. My first find was a small town in Georgia called Trifton, because that was a good place to make a stop for the night. The day after there is "La Fiesta del Pueblo".  I have no clue what it is, but it sounds like a nice party in the city park. 
Surfing away I also found a blog of a photographer where he lists al kind of beautiful desappearing things al over Georgia; http://vanishingsouthgeorgia.com  In the colom on the right are all the counties and below them all the places listed and these photo's are from the Trifton-listing;
Je ziet, ik heb weer een hele nieuwe site die ik klik voor klik ga bekijken, alle mooie dingetjes daar op een lijstje zetten en kijken of ik er wat van op de route kan vinden of de route aanpassen om andere mooie dingen te zien. Heerlijk vind ik zulke sites. Wie weet wat ik allemaal nog meer tegen kom.
Ook nog gevonden op de Alabama Travel site; een route/kaart met alle overdekte bruggen die daar nog zijn. Ik dacht dat die alleen in de noordelijke staten stonden, maar dat had ik dus mooi weer mis. Kijk es op http://www.alabama.travel/road-trips-and-trails/covered-bridge-trail/  Elke brug is aanklikbaar en aldaar meer info enzo. Zal toch moeten lukken er 1 in het echt te kunnen zien?
You see, got a whole new site to explore click by click, discovering lovely things and making list of them ans looking for some on the itinerary or changing the route al together to see some more. Love those sites!! Who knows what I'm gonna find.
Another great site found on the website of Alabama Travel; a route/map with all the covered bridges there are left. I always thought those only where made in the northern states, but again had it very wrong. Take a look on http://www.alabama.travel/road-trips-and-trails/covered-bridge-trail/  Every bridge is clickable to more info. Shouldn't be to hard to get one in front of my camera??

Nog iets wat ik niet gedacht had in de zuidelijke staten te vinden zijn de Amish. Pennsylvania zeker weten en Ohio geloof ik, maar in Tennessee?! Yep, ergens tussen Memphis en Nashville. En laten we daar nou gewoon langs komen?! Ze hebben zelfs een "Dutch Shop" (hollands winkel dus) waar ik misschien nog wel een lekker stukkie kaas kan scoren (want die amerikaanse kaas is dus écht niet te eten en niet te vergelijken met dat hollande goud hier!) Maar dat is dus pas in de laatste week van de vakantie en duur nog veel langer dan die eerder genoemde 171 dagen.......  Pffff, wat duurt dat nog lang.....
Another thing I wasn't expacting to find in the southern states are the Amish. In Pennsylvania sure and maybe Ohio I guess, but in Tennessee?! Yes, somewhere between Memphis and Nashville. And it so happens that we will pass this town! They even have a "Dutch Shop" where hopefully I maybe can score a nice piece of dutch cheese (that stuff americans call cheese is uneatable and can't even be compared with our dutch gold here! No offence for the american girls here, but that's how I see it)  But that will only happen in our last week over there and will take even more days than the previous mensioned  171 days....... Pffff, that's long, isn't it......
Nog een plaatje ergens uit Louisiana // Another picture somewhere in Louisiana

1 opmerking:

  1. The covered bridges reminded me of a time when we met a man at a covered bridge in New Hampshire. He said that he and his wife had a goal to see all the covered bridges in the USA. They had photo albums filled with pictures of each covered bridge they had seen!

    BeantwoordenVerwijderen