woensdag 25 april 2012

Tussendoortjes // In between stuff

'k Zat vanmorgen helemaal klaar achter de naaimachine, maar mijn handen waren weer zo bibberig, dat het quilten niet echt lukte. Dus, quilt weer aan de kant.
Tijdens één van mijn vele slapeloze nachten bedacht ik laatst dat ik nodig eens een functie voor mijn staande quilt-houdertje moet verzinnen. Dus besloot ik om kalender-quiltjes te gaan maken. Je weet wel, een nieuw quiltje voor elke maand in het jaar. De achtergrond van elk quiltje had ik ook al bedacht; de weeftechniek die ik nog eens wilde proberen. Dus vanmiddag was een goed moment om dat maar es uit te proberen....
This morning I was up and ready behind my sewingmachine, but my hands were so shaky that quilting was not really going well. So, quilt was pushed aside.
During one of my many sleepless nights I was thinking about my standing quilt-hanger and how I had to find a purpose for it. So I desided to make calendar-quilts. You know, a new quilt for every month of the year. I already had an idea about the backgrounds for those quilts; a weaving technique I wanted to try for some time. And this afternoon came the moment to try.....


Dit is het resultaat. Niet zo denderend dus....  De achtergrond is veel te overheersend. Jammer. Nouja, heb ik dat tenminste ook es gedaan. Andere ideeën spoken al door mijn hoofd met andere stofjes en andere applicaties. Maar dat is voor later.
And this is the result. Not so great..... The background is far too dominant. Pity. Oh well, I gave it a try. Other ideas are already going through my head with other fabrics and applications. But that's for later.


Je raadt vast het vervolg wel?? Ik kroop lekker op de bank, laptop op schoot en pot thee op tafel en ging met EQ aan de gang. (Dat had ik hier voor dus ook moeten doen, dan had ik van te voren gezien dat het niet mooi zou worden.) Ik heb nu voor April, Mei en Juni al leuke quiltjes ontworpen, nu alleen nog effe maken......
You already guess what came next?? I crawled on the couch with my laptop and a pot of tea and started my EQ. (If I had done that before this, I would have seen that it wouldn't turn out great.) I now have designed the mini-quilts for April, May and June. All I have to do is make them..... 


Ik vind ze zelf wel heel schattig, al wil ik voor Juni nog een andere applicatie bedenken. Maar, wat past er nu specifiek bij Juni?? Mijn moeders verjaardag.... verder kom ik niet.... Oh, terreinrijden in Heerde met pinksteren *giechel* ,maar dat snapt niemand natuurlijk. *grijns*  Nouja, dat verzin ik nog wel.
I really like them myself, although I need to think of a better applique for June. But, what goes specific with June?? My mom's birthday... that's all I know....  Oh wait, Off-roading in Heerde during Pentecost-weekend *giggle* ,but nowone will understand that but us ofcourse. *grin* Oh well, I will think of something soon.
Oja, nog een stofje gekocht tijdens de maandelijkse quiltavond gisteren. Vond hem zo mooi! Er ligt een zilveren glans over, heel apart. Ik denk dat dit de achterkant wordt voor die mooie roze-bruine babyquilt waar ik binnenkort mee begin. Ik vind dat achterkanten net zo mooi moeten zijn als de voorkant.
Oh, I bought a pretty fabric during the monthly quiltevening yesterday. I thought it was so beautiful!! There is a silver shimmer over it, very special. I think this will be the back of that nice pink/brown babyquilt I will begin with soon. I believe the back of a quilt should be as pretty as the front.

2 opmerkingen:

  1. The designs are so lovely! You definitely have a talent for quilt design.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wonderful designs! You have such great ideas.

    BeantwoordenVerwijderen