donderdag 26 april 2012

Over stofjes en strikjes // About fabrics and bows

Vandaag flink aan het werk geweest, inhalen wat ik van de week allemaal had willen doen. Dat houdt meestal in dat ik veel was weg werk en vandaag ook verplicht 2 uur quilten. Uiteindelijk heb ik 2,5 spoeltjes vol draad weg gequilt. Dat staat ongeveer gelijk aan 3 randen intensief slinger-quilten.
Been hard at work today, making up for everything I didn't do this week. That usally means lot of laundry washing and folding and today also a mandatory 2 hours quilting. At the end I quilted 2,5 bobbins full of thread away. That's about the same as three borders intens meanderquilting.


Mijn schouders en armen zijn nu goed beurs, dus morgen wordt waarschijnlijk weer een rustdagje. Ik vermoed dat er in mijn linkerschouder een slijmbeursontsteking aan het ontwikkelen is. Wel vaker gehad, maar nog nooit links.... Daarnet heb ik nog even dat mislukte miniquiltje op proberen te halen, door de laarsjes te vervangen voor witte laarsjes. Steekt wat meer af, dacht ik. Maar ik vind hem nog steeds niet mooi en ik ga er niet verder mee. Ik denk dat dit voor het eerst is dat ik een projectje onderbreek en weg doe.My shoulders and arms are quit sore now, so I think tomorrow will be a restingday. I'm suspecting that there's a 'bursitis' (?) developping in my left shoulder. I had it before, but never on the left side...Just now I tried to make something better of that failed mini-quilt by replacing the galoches with white ones. Thought that would give more contrast. But I still don't like it and no longer will put energy in it. I think this is my first time I discontinue and throw out a project. 
Ook weer iets leuks geleerd vandaag. Origami-strikje vouwen! Ik was geinspireerd door het inpakken van een cadeau voor mijn broer(tje) die zaterdag zijn 30ste verjaardag viert. Beetje op het web surfen voor wat leuks en toen kwam ik deze tutorial tegen (klik) en dat lukte ook nog maar zo!!! Leuk man! Vind je hem niet leuk??!
Also learned something new today. Making a Origami-bow! I got inspired while wrapping a present for my (little) brother, who is celabrating his 30th birthday on saterday. Surfing the web a bit and came across this tutorial (click) and it worked, I made one!!! Great stuff!! Isn't he fantastic?!?

Nou, bijna 11 uur ('s avonds) dus maar es lekker douche en naar bed. Weltrusten!
Almost 11 o'clock (PM) so I'm going to take a shower and than off to bed. Goodnight!!

1 opmerking:

  1. That was a lot of quilting! LOVE the bow...great job! Happy Birthday to your little brother!

    BeantwoordenVerwijderen