donderdag 12 april 2012

Jaloezie? // Envy?

Surfend over de verschillende blogs waar ik vaak kom, voornamelijk van Amerikaanse dames, ben ik er ondertussen wel achter hoe bevoorrecht wij eigenlijk zijn. In Amerika hebben de meeste mensen maar 1 week per jaar vakantie! Dat kunnen wij ons haast niet voorstellen. Wat is nou 1 week?!
Ik hoop daarom maar niet dat het pocherig over komt dat wij dus vier weken reizen, Henk zelfs vijf weken vrij heeft..... Ik weet heus wel dat dat niet voor iedereen is weggelegd, dat ook hier in nederland de meeste zoiets nooit zouden kunnen verwerkelijken. Daarom hoop ik oprecht dat anderen mee kunnen genieten met onze reis en het ons niet misgunnen. Ik heb al mailtje gekregen van die strekking namelijk, dat ik niet zo op moet scheppen, onder de neuzen van anderen wrijven dat we wel vier weken vrij hebben en zo'n dure reis maken.
Mag ik me verdedigen dat wij dus 2 jaar heel hard sparen om dit te kunnen doen, Henk vorig jaar niet één dag vrij heeft genomen. Dat ik zelf verwacht over 10 jaar in een rolstoel te zitten en dan ook niet meer zulke dingen kan doen? Dat ik dit alles veel liever zou ruilen als ik daarvoor in de plaats een kindje had kunnen krijgen??
Jammer dat ik me nog steeds moet verdedigen voor het leven dat we leiden, een leven wat zeker mijn keus niet was en ik zelf graag anders had gezien.
Jammer dat sommige mensen niet gewoon blij kunnen zijn voor anderen.

"Vergelijk je leven nooit met dat van anderen. 
Je hebt geen enkel idee over de weg die zij in hun leven hebben afgelegd." 

Ik zal proberen iets minder vaak te posten over de vakantie waar wij zo naar uit kijken. En voor diegenen die dat toch vervelend vinden; dan moet je maar gewoon niet meer langs komen hier.

**EDIT; In het Pagina-menu aan de rechter kant staat mijn verhaal over onze kinderloosheid in Nederlands en Engels, zodat je daar kan lezen waar ik vandaan kom en wat mij en mijn leven gevormd heeft. 

Surfing the web and visiting the different blogs I visit frequently, mostly American ladies, I now know how privileged we actually are. In the US most people have only one week vacation per year! We can hardly imagine such a thing. What's one week?! 
I honestly hope I don't come over as braging about our four week trip, Henk having five weeks off... I do know not everyone can do this, that even in the Netherlands not everybody can take these kind of trips.  That's why I sincerely hope that others can enjoy our trip with us, read my posts an see the pictures and enjoy, in stead of begrudge. I already have received an email with this kind of message, that I shouldn't brag like that, that I don't have to rub under noses that others can't take 5 weeks off and make such an expensive vacation.
May I defend myself with mentioning that we save for two years to do this, Henk hasn't even taken a day off last year?! Explain that I expect to be in a wheelchair in ten years time and we'll not be able to do this anymore? That I would trade all of this for having a child?! 
I'm very sad that I have to defend myself for the life we lead, a life I didn't choose and would have loved to be very different.
It's a pity some people just can't be happy for other people's joy.

"Never compare your life with that of others.
You have no idea about the road they have traveled in their lives."

I'll try to post less about the vacation that we are looking forward to. And for those who don't like if I do post about it; maybe you shouldn't come around here anymore.

**EDIT; In the Page-menu on the right side I added my story of our childlessness in English, so you can learn where I'm coming from and what formed me and my life.....

3 opmerkingen:

  1. I saw your post over at Karen's Sew Many Ways and just had to take a peek at your blog. I will definitely be following you while you travel. I was in the Netherlands about 20 years ago and want to go back soooo bad but unfortunately that isn't possible right now. Looking forward to reading more of your adventures!

    ouroldhomestead.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I also saw you post at Sew Many Ways, and thought it would be wonderful to hear about your travels. You're right--we shouldn't be so quick to judge others. (I've occasionally written a bit about that on my blog--stop by, if you'd like: www.thankfulme.blogspot.com)

    It sounds like you will be visiting parts of the USA that I've not been to (other than in an airport), so I'm curious to hear about your vacation!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bianca je hoeft je nergens voor te verontschuldigen of je te verdedigen dat je een mooie reis gaat maken. Ooit zei iemand dat ze wel met me wilde ruilen. Leuke baan, mooi huis.... maar ze vergat dat ik weduwe was, een heleboel niet meer kon (paardrijden, wandelen). Dus heb ik haar voorgesteld dat als ze wilde ruilen ze ook het hele pakkie moest overnemen. Zij mijn alleen zijn, mijn handicap en ik haar man en haar gezondheid. En toen werd het stil.... eniet er van dat je een heerlijke reis in het vooruitzicht hebt en ik zal zeker meegenieten van je verhalen. En als anderen zich daar aan ergeren? Net als bij de tv: andere zender......

    BeantwoordenVerwijderen