vrijdag 13 april 2012

I LOVE Friday the 13th!!

Yep, ik hou van de 13e in de maand en als hij op een vrijdag valt des te meer. Vrijdag de 13e is voor mij een geluksdag. Dat was een dag dat ik met mijn beste vriend trouwde! Vandaag 15 jaar en vier maanden geleden. Dus, die dag kan voor mij niet meer stuk. En wat nou ongeluk?? Ik vond zojuist dit in de boekenkast tijdens het stoffen (zo'n hoge plank die ik niet altijd goed raak, maar vandaag dus wel...)Toch mooi effe 83 dollar. En nu de koers zo beroerd (voor ons dan) staat is het nog meer waard dan toen we het uit de muur trokken in LA in 2010. Destijds was het €58,= waard, nu wel mooi €63,= !! Kijk, toch maar mooi effe €5 verdiend!
In Amerika vinden ze het europese geld net Monopoly-geld. Al die kleurtjes en zo klein.... Grappig, ik vind juist de dollars saai en onduidelijk en vooral vies.... Ik weet niet hoe lang dat geld daar in de roulatie blijft, maar duidelijk te lang. Krijg elke keer de neiging m'n handen te wassen als ik dollars heb aangeraakt. Gelukkig nog niet zo erg als in Egypte; daar had ik echt babydoekjes in m'n tas zodat ik m'n handen kon afvegen na betaald te hebben, dát geld is regelrecht GOOR!
Yep, I love every 13th of every month and when it's on a friday I love it even better. Friday the 13th is a lucky day for me. That's the day I married my best friend! Today 15 years and 4 months ago. So, that's a day that can't do me any harm. And what's that about bad luck?? I just find this ^ on a bookshelf while dusting (a rather high shelf I don't always hit very well, but today I did...) That's a good $83! Now the exchange-rates are not to favorabel (for us) it's even worth more than when I pulled it out of the wall somewhere in LA in 2010. Then it was worth €58 and now €63!! See, that's a good €5 earned!! 
We learned that most americans think the european money looks like Monopoly-money. All those colours and so small... Funny, I think dollars are dull and indistinct and above all dirty...  I don't know how long those bills are kept in circulation, but it's obvious too long. I always want to wash my hands when I touched those dallarbills.  Luckely not so bad as it was in Egypt; when I was there I kept babywhipes in my purse so I could whipe my hands after paying for something, thát money was down right GROOSE!!
He, lekker ligt dit schatje erbij he?! Daar zou ik dus zo naast kruipen, als dat hier zou zijn.... Maar dat is het dus niet, gewoon een plaatje van internet. Het is hier kil en niet lekker in huis, dus ga zo es even lekker de kachel omhoog schroeven.
Het gaat weer een kort weekend worden, want Henk komt morgen pas thuis. Er komt morgen een vriend hier heen die ons komt helpen met de dolly inkorten, dus daar is Henk dan ook lekker druk mee.
Iedereen die gereageerd heeft op het berichtje van gister, heel erg bedankt! Tegenover 1 vervelend mailtje staan er nu meerdere lieve en bemoedigende, dus ik voel me wat minder bezwaard om over onze vakantie te posten nu. (Oh, bedenk net dat deze topic dan ook niet erg tactisch is... geheid dat iemand die $ 83 heel hard nodig heeft misschien.... SORRY)
Oh, how lovely is this cutty laying here?! I would crawl beside him when it would have been here... But it's not, just an internetpicture.  It's a bit nippy inside now, so I'm going to give the heating a boost.
It's going to be a short weekend again, because Henk is coming home tomorrow in stead of tonight. Tomorrow a friend is coming over to help adjust our dolly, so Henk will be busy than too.
I want to thank everybody whom responded to my post yesterday; thanks so much! Opposite to that one nasty mail I got several nice, lovely and encouraging replies, so I don't feel so retained to write about our vacationplans any more. (oh... I'm just noticed that this topic is not very tactfull neither....  There is certainly someone who is really needing those $83....  SORRY)
Everybody needs a friend

1 opmerking:

  1. Lucky you to find the money!!! LOL I love it when I find some that I had hidden...it is like an extra little present. Have a great day!

    BeantwoordenVerwijderen