dinsdag 17 april 2012

Helemaal vergeten!! // Completely forgot!!

Ben ik zaterdag zomaar vergeten om leuke fotootjes van schatjes "Saterday Sweeties" te plaatsen. Nouja zeg!!

Achterkantstof opgespannen/ Backingfabric stretched
Ik was zaterdag (en zondag en maandag) nogal druk met een quilt sandwichen. Ik hou van het patchwork en vind doorquilten geweldig leuk om te doen, maar dat sandwichen heb ik zo'n gruwelijke hekel aan!!! En de quilt waar ik nu aan werk is eigenlijk net effe te groot. Normaal zou ik hem weg brengen naar een longarmquiltster, maar ook hier moeten we op de kleintjes letten, dus doe ik het nu zelf. Na twee dagen stoeien en een dikke blaar op mijn wijsvinger ben ik gister begonnen met doorquilten gelukkig. Vandaag neem ik even pauze van dit alles, want mijn handen willen niet meer.
I completely forgot to put some lovely pictures of my "Saterday Sweeties". My Word!!

Achterkant van de quilt / Back of the quilt
I've been very busy saterday (and sunday and monday) with sandwiching a quilt. I love patchworking and the quilting itself I love even more, but sandwiching I Loath!! The quilt I'm working on is just a bit to big to my taste. Normally I would bring it to a longarmquilter, but even we have to watch how we spend our money, so I'm doing it myself. After two days of struggling and a big blister on my indexfinger I started quilting yesterday. Today I'm taking a brake from all of this, because my hands refused to do anything. 


Zoals je misschien wel kunt zien heb ik gedeeltes met veiligheidsspelden gedaan en de eerste rand geregen. Rijgen doe ik normaal niet, maar ik was domweg door mijn spelden heen. De buitenrand doe ik later. Als ik het middendeel heb gequilt heb ik weer genoeg spelden om de buitenrand te sandwichen. Daarvoor moet ik de hele boel nog een keer opspannen, maar dat kan even niet anders. Niet helemaal zoals het hoort, maar ik denk wel dat het gaat werken. De voorkant van de quilt krijg je pas te zien als hij bij de ontvanger is. Ik wil het nog even een verrassing laten. Hier al wel een idee van het quiltwerk;
Het eerste quiltwerk // The first quilting
As you can see I did a part with savetypins and a the first border I strung. Normaly I don't string, but I simpely had no more pins left. When I'm done quilting the middle part I will have pins enough to sandwich the outer border. I have to stretch the whole thing up again, but it will have to do. It's not how it's normaly done, but I think it will work. 
The front of the quilt I'll show you when it is with the one I made it for. I want to keep the suprise. Here you have an idea of the quilting done so far;



Natuurlijk zijn de kattenkindjes nooit ver weg als ik bezig ben. Het doosje van de klemmetjes bijvoorbeeld wordt met liefde veroverd door Dirk en Arie;
Ofcourse my furry kids are never far away when I'm busy. The box of the clips is conquered enthusiasticly by Dirk and Arie;

2 opmerkingen:

  1. So sorry your fingers and hands are so sore but I am sure the quilt will be gorgeous when finished! Love the kitties!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bless you and your sore fingers! I know your quilt is lovely when you finish. Your kitties are adorable. Mine always help!
    Thanks for checking on me!
    Big Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen