donderdag 19 april 2012

Elvis' Graceland; Do or Don't???

Elvis
Afgelopen weekend heb ik voor onze vakantie alvast wat hotels geboekt. In Atlanta voor onze eerste en tweede nacht en in Memphis twee nachten voor het weekend van de truckshow aldaar. Waar ik nu over twijfel is of we ook Graceland, Elvis zijn huis in Memphis, moeten bezoeken of niet.....
Sinds zijn dood in 1977 - ik was toen 5 - ben ik groot liefhebber van Elvis zijn muziek. Fan wil ik mezelf niet noemen, al had ik wel tot mijn twintigste nog posters van hem op mijn kamer.
Ik heb in de laatste dagen wat andere reisverslagen gelezen en wat mij nogal opvalt is dat de meesten er vaak wat neerbuigend over praten. Nu vraag ik me dus af of ik daar wel heen moet, of het wel de moeite waard is of dat we beter een mooie boottocht over de Mississippi River zouden moeten maken. Iemand een mening???

Graceland
Last weekend I already booked some hotels for our vacation. In Atlanta for the first two nights and in Memphis for the weekend of the truckingshow there.  The thing I am doubting we should do, is to visit Graceland, Elvis' home, or not....
Since his death in 1977 - I was 5 years old - I really love Elvis his music. I wouldn't call myself a big fan, eventhough I had posters of him in my bedroom untill my twenties. 
The last few days I have been reading some travel-stories and the thing I noticed was that many people who visited Graceland are a bit patronizing about it. Now I'm wondering if we should visit it or not, if it's worth my energy or that we'd better make a nice boatingtrip on the Mississippi River. Someone out there with an opinion??
Tja, wat een luxe problemen he?! Maar ik heb nu eenmaal een beperkte energie en ook beperkte tijd wat het reizen betreft natuurlijk. Na Memphis hebben we nog maar een week over waarin we nog zo veel willen zien en doen. Vier weken lijkt vaak nog steeds te kort....
Tsss, what a luxury problems isn't it?! But it's a fact I have limited energysupplies and also our time traveling is limited ofcourse. After Memphis we only have a week left and so much to see and do. Four weeks sometimes seem even too short......

3 opmerkingen:

  1. Mmmmm ik zou voor de boottocht aan. Ook ik ben een fan van zijn muziek maar ik de nk dat ze van zijn huis nogal een circus hebben gemaakt. Maar...... het is jullie reis dus.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I haven't been to that part of the country, but if I had to choose between a river cruise and seeing Graceland, I would vote for the boat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I would vote for the cruise as well. Seeing as much scenery as possible is priceless.

    BeantwoordenVerwijderen