zondag 22 april 2012

Baby's Feathered Star Quilt

Terwijl ik nog niet eens klaar ben met de quilt waar ik de afgelopen tijd zo veel aan heb gewerkt, ligt het volgende ontwerp al weer klaar. Voor de beste vriend van mijn broer(tje) die zijn eerste kindje verwacht heb ik een quilt ontworpen. Niet standaard maar wel in rose met bruin. De "Baby's Feathered Star Quilt" ;
While I'm not even finished with the quilt I was working on for the last couple of weeks, the next quilt is already designed. For the best friend of my (little) brother, who is expecting his first child I designed and going to make a quilt. Not very standard but it will be in pink and brown, the "Baby's Feathered Star Quilt" ;
Mijn naam komt er natuurlijk niet zo op, is puur als kopie-beveiliging. Dat anderen niet met mijn ontwerp kunnen pronken ofzo....
My name will not be on the quilt ofcours, is a copie-security. So others can't make it theirs to show of with....

Wanneer ik iets ontwerp met EQ, gebruik ik vaak gewoon stofjes in de stoffenbibliotheek van EQ zelf en probeer er met kopen van stoffen gewoon zo dicht mogelijk bij in de buurt te komen. Gisteravond was ik dus lekker op het net aan het surfen, zoekende voor mooie bruin/roze quiltstoffen. Oh, hoe blij was ik toen ik op deze site kwam en daar dus twee van de gebruikte stofjes tegen kwam!! Samen met nog twee andere schatjes van stoffen heb ik ze besteld en hoef ik alleen nog maar de roze voor de 1e rand en de achtergrondstof voor de ster zelf te zoeken.
When I design a quilt in EQ I normally just use de fabrics in the library of EQ and when looking for fabrics to make the quilt I try to come as close as I can to those I used in the design. Yesterday evening I was just browsing the web, looking for beautiful pink/brown fabrics. You can imagine my joy when I came across this site and found two of the fabrics used in my design!! Together with two other adorable fabrics I ordered them right away and now I only have to look for two shades of pink for the first border and the background for the star itself.


Deze twee zitten dus in het ontwerp. Hoe goed ze bij elkaar passen weet ik dus pas als ik ze thuis heb en dat duurt nog een week of twee.
These two are in the design. How well they will fit together I  will see once I get them and that will take a week or two.

Deze laatste twee heb ik ook besteld. Om de verzendkosten wat gunstiger te maken en misschien past 1 van deze twee beter bij de grote-bloemen-stof dan die andere stof. En anders kan ik dus nog een leuke roze met bruine quilt maken.
These last two I ordered aswell. To make the shippingcosts a bit more usefull and maybe one of these two will fit better with the big-flower-fabric than the other one. And I could make another lovely pink and brown quilt.

3 opmerkingen:

  1. That is stunning! He will love it! Congratulations to him and his wife.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The quilt will gorgeous! Love the fabrics.
    Hugs,
    Donna

    BeantwoordenVerwijderen