dinsdag 24 april 2012

All kinds of setbacks// Dingetjes die tegenvallen

Vanmorgen vond ik een mailtje van die fijne quiltshop met die mooie stofjes; de twee bloemenstofjes hebben ze niet meer genoeg voor mijn bestelling. De grote bloemen hebben ze nog twee kleine stukken van een halve yard (= 45 cm) en 34 inch (= 85 cm) en die kleine bloemen nog maar 1 stukje van 28 inch (= 70 cm). Ze vroegen of ik de bestelling dan wilde houden en krijgen wat ze hebben of dat ik het niet meer hoef dan.....  Ik heb maar gezegd dat ik het toch wil hebben, alhoewel dat waarschijnlijk inhoudt dat ik het ontwerp aan moet gaan passen. Die grote bloemenstof voor de rand is dan net niet genoeg of ik moet stukken aan elkaar naaien. Daar ben ik geen fan van, dus ik moet even bedenken hoe ik dat op ga lossen....  Wat ik trouwens wel weer netjes vond is dat ik 10% korting kreeg op de overgebleven stukken stof.
Zoiets misschien?? // Something like this maybe???
This morning I found an email of that great quiltshop with those beautiful fabrics; both of the flower fabrics are almost gone and they do not have enough for my order. Of the big flower fabric they have two pieces left, one of half a yard and one of 34 inches. Of the smaller flower fabric they have only a 28 inch piece left. If I still wanted these pieces??  I told them I still wanted them, eventhough this will mean I have to adapt my design. The big flower fabric is not enough for  the big border or I have to sew pieces together. I'm not a big fan of piecing together for a border, so I have to think about how to solve this problem......  One thing I found very nice is that I was offered a 10% discount for the left over fabric.
Vandaag heb ik ook voor het eerst van mijn leven aangifte van diefstal gedaan bij de politie.... Toen ik vanmiddag terug kwam van boodschappen doen, zag ik dat onze tuinslang niet op zijn plek naast de garagedeuren hing. Vorige week hing hij er nog, dat weet ik zeker, want toen heb ik hem nog gebruikt om vogelpoep van de auto te wassen..... Niet wereldschokkend, dat weet ik ook wel, maar het idee dat iemand daar dus op de oprit aan het klooien is geweest, recht onder mijn slaapkamerraam, geeft mij een ongemakkelijk gevoel. Een jaar geleden ben ik al eens zo geschrokken van een vreemde kerel voor het raam naast de oprit midden in de nacht, dus nu zal ik ook wel weer een paar nachten wakker liggen, net als toen.....
Today I reported a theft to the police for the first time in my life..... When I came home from some groceryshopping this afternoon, I saw that our gardenhose wasn't in his usual spot next to the garagedoor. Last week he was there, I'm sure of it, because I washed some birdpoop from our car with it. I know, in the grand skeem of things it isn't very big, but it gives me an uneasy feeling knowing somebody was disconnecting and stealing our hose, just beneath my bedroomwindow.  About a year ago I was scared by some guy in front of the window beside our drive in the middle of the night that costed me weeks of insomnia than as it will now a think.... 

2 opmerkingen:

  1. I'm sure you'll come up with a great solution for your quilt challenge, but I'm sorry they didn't have enough of the fabric you wanted.

    Last month, someone stole papers and change out of our car. I can relate to your feeling of uneasiness! Hopefully you'll be able to sleep well again soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry to hear about the quilt shop not having enough of the fabric but I am sure you will think of something beautiful.

    Oooh, that would scare me too! I hope you get some answers and sleep!

    BeantwoordenVerwijderen